Gelöst

TVNow heißt jetzt RTL+ / Sprachsteuerung

vor 3 Jahren

Hallo alle zusammen,

 

bis gestern hieß RTL+ ja noch TV Now und konnte per Sprachsteuerung "gestartet" werde, indem man "TVNow" sagte.

 

Seit heute heißt TVNow nun RTL+ und kann per Sprachsteuerung nicht gestartet werden, indem man "TVNow" sagt und auch nicht, wenn man "RTL Plus" sagt (Sender konnte nicht gefunden werden)

 

Was muss ich per Sprachsteuerung sagen, um RTL+ zu starten??

 

Danke für Hilfe oder Tipps

 

Grüße

Tobias

571

7

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 3 Jahren

    Hallo @Tobias_Schmidt,

    ich habe deine Beiträge eben erst gelesen, sorry für die Wartezeit. Aber danke für den Hinweis mit der Sprachsteuerung.

    Damit ich das an meine Kollegen weiterleiten kann, brauche ich noch ein paar Informationen.

    Am Montag gab es ein Update für die Umbenennung des Streaming Dienstes, wurde das bei dir installiert?

    Welchen Receiver nutzt du? 

    Viele Grüße
    Dorothea T.

    1

    Antwort

    von

    vor 3 Jahren

    Hi Dorothea,

     

    ja klasse 👍 Funktioniert... Danke für den Hinweis mit dem Update... hatte seither garnicht mehr überprüft ob es mittlerweile funktioniert.

     

    Grüße

    Tobias

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Gelöst

in  

879

0

2

Gelöst

in  

1659

2

2

Gelöst

vor 4 Jahren

in  

270

0

3

Gelöst

vor 4 Jahren

in  

543

0

2

Gelöst

vor 5 Jahren

in  

467

0

1

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.