Gelöst

gps tracker

vor 3 Jahren

Hallo,

ich habe einen Tracker von Alcatel. Die SIM Karte funtioniert nicht mehr. Laut Hotline ist sie gekündigt. Um das Gerät zu nutzen muss ich einen Vertag bei T-Mobile abschließen oder kann ich die Karte eines anderen Anbieters nutzen?

829

9

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 3 Jahren

    Ja - es ist vollkommen egal welche SIM Karte welchen Anbieters in den Alcatel MoveTrack eingebaut wird. Wichtig ist nur dass der Tarif ein paar MB an Daten hat (kein reiner Telefonietarif ist). Ich habe einen mit LidlConnect Basistarif, aber auch einen mit Magenta Mobil Family Card drin. Ideal bei der Telekom ist dafür natürlich MagentaMobil Smart Connect Prepaid - kostet mit 500MB nur 4,95 Euro pro Monat. Ist mehr als ausreichend für den Tracker.

     

    Die Einrichtung erfolgt dann initial über die Alcatel MoveTrack App. Anschließend kann der Tracker auch problemlos in Magenta Smart Home eingebunden werden, der Assistent (Schritt für Schritt Anleitung "Gerät hinzufügen") ist da selbsterklärend. Ab da steht er dann in Magenta Smart Home für alle möglichen Sachen (insbesondere natürlich Regeln) zur Verfügung.

     

    0

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

in  

277

0

2

in  

102

0

2

Gelöst

in  

1918

0

1

vor 5 Jahren

in  

250

0

3

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.