Gelöst
Speedport Smart Status binkt weiß
vor 7 Jahren
Hallo ich habe folgendes Problem, mit mein speedport Smart, die Status led ist am blinken in weiß dann startet die Box neu und immer wieder von vorne
habe eine fritzbox angeschlossen dort funktioniert alles ohne Probleme.
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UlrichZ
vor 7 Jahren
@Roqstailor: Bitte setze den Smart nach dieser Anleitung auf Werkseinstelungen zurück. Bei den fünf Sekunden, nehme lieber 10:
Gruß Ulrich
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Roqstailor
Antwort
von
UlrichZ
vor 7 Jahren
Hat nix gebracht
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Ludwig II
Antwort
von
UlrichZ
vor 7 Jahren
Dann wird der Smart wohl defekt sein.
Hier kannst du einen Tausch veranlassen:
https://www.telekom.de/hilfe/geraete-zubehoer/geraete-service
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UlrichZ
Antwort
von
UlrichZ
vor 7 Jahren
@Roqstailor: Probiere mal diese letzte Methode (von @_Kai_😞
Die aktuelle Firmware kannst Du Dir hier:
https://www.telekom.de/hilfe/downloads/firmware-speedport-smart-v050129-3-0-025-0.bin
herunterladen.
Sollte diese Methode auch nicht helfen, dann ist der Smart wirklich defekt.
Gruß Ulrich
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Uneingeloggter Nutzer
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von
UlrichZ
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UlrichZ
akzeptiert von
Roqstailor
vor 7 Jahren
@Roqstailor: Probiere mal diese letzte Methode (von @_Kai_😞
Die aktuelle Firmware kannst Du Dir hier:
https://www.telekom.de/hilfe/downloads/firmware-speedport-smart-v050129-3-0-025-0.bin
herunterladen.
Sollte diese Methode auch nicht helfen, dann ist der Smart wirklich defekt.
Gruß Ulrich
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bence.demko
vor 7 Jahren
Hi,
Sorry for the English, I don't speak German, but I have exactly the same problem for more than a week now.
It still doesn't work for me, so I can just tell what I did so you don't run the same circles again.
The reset helped temporarily, but not for long. So at the end I finally reached the service via phone, and they sent a technician to check the router the next week.
The technician told me that the router is broken. (Oviously.) And that I have to take it to the store, they will replace it there.
I took it to the store, but they didn't believe me or the technician. They said that it must be fine, it's just the cable that's broken and causing the router to restart every minute. So they gave me a new cable and sent me home, saying if it still won't work I can just bring it back and they will replace it finally.
Obviously the new cable didn't cure the broken router so I took it back the next day, and they told me that they can't do anything with it, and they don't know why the technician or their colleuges told me the other day that they can replace it, I should call the support.
I will call the support on Monday, because I don't speak German, and the English support is only available on weekdays.
So the moral of the story is, don't let them fool you with a new cable, try to get straight to the point and get it replaced. The technician also said that it is a very common problem with these routers, I don't know why can't they change them then...
Anyways, I hope you will have better luck!
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UlrichZ
Antwort
von
bence.demko
vor 7 Jahren
@bence.demko: Did you and the telecom technician really use the method I described above? This method is not the official method from the operating instructions. The big difference is that you hold down the reset button while the power supply is connected.
Best Regards
Ulrich
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bence.demko
Antwort
von
bence.demko
vor 7 Jahren
Thanks though!
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Roqstailor
Antwort
von
bence.demko
vor 7 Jahren
bei mir hat es geklappt mit dem firmware flashen danke für die hilfe 😄
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bence.demko
Uneingeloggter Nutzer
Frage
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Roqstailor