Gelöst

Speedport Smart Status binkt weiß

vor 7 Jahren

Hallo ich habe folgendes Problem, mit mein speedport Smart, die Status led ist am blinken in weiß dann startet die Box neu und immer wieder von vorne 

 

habe eine fritzbox angeschlossen dort funktioniert alles ohne Probleme. 

12608

10

  • Community Guide

    vor 7 Jahren

    @Roqstailor: Bitte setze den Smart nach dieser Anleitung auf Werkseinstelungen zurück. Bei den fünf Sekunden, nehme lieber 10:

     

    large.jpg

     

     

    Gruß Ulrich

    3

    Antwort

    von

    vor 7 Jahren

    @Roqstailor: Probiere mal diese letzte Methode (von @_Kai_😞

     

    • Netzteil abklemmen.
    • Reset-Knopf gedrückt halten und Netzteil anschließen.
    • Reset-Knopf weiterhin für etwa 5 bis 10 Sekunden niederdrücken.
    • Wenn man jetzt den Knopf loslässt, sollte nicht das von Dir beschriebene Blinken beginnen, sondern die Status-LED konstant leuchten.
    • Unter http://192.168.2.1 müsste jetzt eine rudimentäre Seite zum Hochladen der Firmware erreichbar sein.

     

    Die aktuelle Firmware kannst Du Dir hier:

     

    https://www.telekom.de/hilfe/downloads/firmware-speedport-smart-v050129-3-0-025-0.bin

     

    herunterladen.

     

    Sollte diese Methode auch nicht helfen, dann ist der Smart wirklich defekt.

     

    Gruß Ulrich

  • 1 Sterne Mitglied

    vor 7 Jahren

    Hi,
    Sorry for the English, I don't speak German, but I have exactly the same problem for more than a week now.

    It still doesn't work for me, so I can just tell what I did so you don't run the same circles again.
    The reset helped temporarily, but not for long. So at the end I finally reached the service via phone, and they sent a technician to check the router the next week.
    The technician told me that the router is broken. (Oviously.) And that I have to take it to the store, they will replace it there.
    I took it to the store, but they didn't believe me or the technician. They said that it must be fine, it's just the cable that's broken and causing the router to restart every minute. So they gave me a new cable and sent me home, saying if it still won't work I can just bring it back and they will replace it finally.

    Obviously the new cable didn't cure the broken router so I took it back the next day, and they told me that they can't do anything with it, and they don't know why the technician or their colleuges told me the other day that they can replace it, I should call the support.
    I will call the support on Monday, because I don't speak German, and the English support is only available on weekdays.

    So the moral of the story is, don't let them fool you with a new cable, try to get straight to the point and get it replaced. The technician also said that it is a very common problem with these routers, I don't know why can't they change them then...
    Anyways, I hope you will have better luck! 

    5

    Antwort

    von

    vor 7 Jahren

    bei mir hat es geklappt mit dem firmware flashen danke für die hilfe 😄 

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