Gelöst
papierrechnung-abbstellen form not accept my phone code
vor 2 Jahren
Hi, I`ve received paper mail with proposition to chenge my bill to email, that looks really nice but why this form not accept my telephone code (vorwahl) I am writing 0162
google says it is ok
but this form says it is not
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vor 2 Jahren
Dank Nummern-Portierung gibt es schon lange keine feste Zuordnung von Mobil-Vorwahlnummern zu den einzelnen Providern.
Ist aber anscheinen noch nicht bis zu den Programmierern der Telekom durchgedrungen.
Für den TE:
Thanks to number porting, there has long been no fixed assignment of mobile area codes to the individual providers.
But it doesn't seem to have reached Telekom's programmers yet.
P.S.
Genau genommen sind es aber nicht die Programmierer, die hier versagen, sondern die Ersteller des Pflichten/Lasten-Heftes, an das sich die Programmierer dann halten.
Aber vermutlich ist nicht nur das Programmieren, sondern auch das Erstellen des Lastenheftes in ein Billiglohnland ausgesourced.
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vor 2 Jahren
Hello Legolax,
did you use the following link?
https://www.telekom.de/kontakt/e-mail-kontakt/mobilfunk/papierrechnung-abbestellen
Gruß Potter
1
Antwort
von
vor 2 Jahren
Hi, pretty similar
have the link
www.telekom.de/papierrechnung-abbestellen
but it redirect me to
https://www.telekom.de/kontakt/e-mail-kontakt/festnetz/papierrechnung-abbestellen-festnetz?wt_mc=alias_papierrechnung-abbestellen
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
vor 2 Jahren
That's the problem, your link is for Fix-Net, not mobile. The area codes are then validated differently there.
Please use: https://www.telekom.de/kontakt/e-mail-kontakt/mobilfunk/papierrechnung-abbestellen
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vor 2 Jahren
Hi @Legolax,
did it work with the link from @Potter ?
Sören G.
3
Antwort
von
vor 2 Jahren
His link quit another and its require mobilefunk kundenummer and I don`t have it,
In my link it is asking simple kundennummer wich I use
Antwort
von
vor 2 Jahren
Hello @Legolax,
I guess you meant the invoice to your landline contract. In this case the phone number you're asked is the phone number of this landline contract and not your mobile phone number.
You can find the phone number and the customer number on the invoice you got by paper mail.
If that does not work, I can call you and order the change for you. In this case, just let me know here.
Kind regards Inga Kristina J.
Antwort
von
vor 2 Jahren
Actually I dont have a landline phone, I have a contract only for internet+magenta TV, I dont need any landline phone and I dont have it
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
vor 2 Jahren
@Legolax Regardless if you choose to use a landline phone or not, your contract has landline number included which is shown on the letter of confirmation and you invoices.
Sören G
1
Antwort
von
vor 2 Jahren
I have just checked my invoice and there is no phone number only Kundennummer and Buchungekonto
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
vor 2 Jahren
Good evening @Legolax.
Unfortunately, I was not able to reach you.
Can you please give me a time frame where it is most likely to reach you via phone?
I'm happy to hear from you, and I'm optimistic that we will find a solution.
Kind regards,
Martin Bo.
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vor 2 Jahren
hi @Martin Bo. , sorry I had very busy days, I`ll be availible today after 4pm and tomorrow all day long
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Akzeptierte Lösung
akzeptiert von
vor 2 Jahren
Thank you for the pleasant call @Legolax
From this point on forward, you will receive your invoices via email.
Sören G.
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Uneingeloggter Nutzer
Frage
von