Gelöst

TelekomEmail echt? Warnung; Beheben Sie Ihren 15-Gb-Premium-Kündigungsfehler

vor einem Jahr

Hallo Team,

ich habe eine Email mit obigem Betreff und folgendem Text bekommen.

 

Sehr geehrter Kunde,

 

Beachten Sie, dass diese Nachricht wichtig ist, eine Aktion ist erforderlich.

 

Das E-Mail-Center Ihrer E-Mail Adresse wird seit mehreren Jahren technisch getrennt vom Nachrichtenportal https://www.t-online.de/  verwaltet und aufgrund dieser Portalfehlereinstellungen wurden Ihre eingehenden Nachrichten eingeschränkt.

 

Wir empfehlen daher, dass Sie Ihre dwm-Einstellungen überprüfen, um diese Einschränkung aufzuheben und weitere Unannehmlichkeiten von Ihrem registrierten Gerät zu vermeiden.

 

Um Ihre dmw-details zurückzusetzen, besuchen Sie

(Adresse aus Sicherheitsgründen entfernt)

Bitte beachten Sie, dass Änderungen dauerhaft sind und nur von Ihnen rückgängig gemacht werden können.

 

Wir sind hier, um Ihnen besser zu dienen

 

Telekom-Unterstützung 

 

 

Als Absender ist  (Adresse aus Sicherheitsgründen entfernt)

 

Falls die E-Mail echt ist, was soll ich damit anfangen, ich verstehe überhaupt nicht, was das bedeuten soll.

 

Danke für den Support. 👋 

393

9

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor einem Jahr

    Natürlich ist sie nicht echt 

    0

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor einem Jahr

    @WWWeib 

     

    Bitte den Link sofort löschen - führt auf eine betrügerische Webseite!

     

    Schon der Absender deutet auf den Betrug hin - seit wann verschickt die Telekom mails mit Namen von Privatleuten?

     

     

    Das ist " Phishing " reinster Güte...

     

    0

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.