We use cookies and similar technologies (including
) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.
By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.
Find more information in the Privacy Policy and Partner List.
Use of Utiq technology powered by your telecom operator
We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).
The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.
It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).
The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:
- on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
- on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.
By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.
You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.
vor 3 Jahren
@bundgaard.guenther46
du kannst im Kundencenter (https://www.telekom.de/kundencenter) deine Rechnungen über 18 Monate als PDF einsehen und auch herunterladen, darüber hinaus musst du dann Rechnungskopien kostenbehaftet anfordern. Sammelrechnungen für ein Jahr gibt es da aber nicht. Wenn du die Rechnungen benötigst, dann solltest du die auch zeitnah bearbeiten.
0
vor 3 Jahren
Hallo @bundgaard.guenther46
Rechnungen werden nur für 18 Monate gespeichert.
Daher wird es wohl nix mit gesamt 2020.
1
Antwort
von
vor 3 Jahren
@Gelöschter Nutzer Stimmt so nicht. Gilt nur für den 'Selbstdownload'.
Man kann sehr wohl, z.B. über die Hotline, Papierkopien auch weiter zurückliegendere Bereiche bestellen. Hausnummer 3 EU / Monat.
Aber vielleicht schaut ja doch einmal ein Mitglied vom Telekom-hilft-Team vorbei, da wäre es hilfreich, wenn Du wenigstens Deine Kontaktdaten schon mal hinterlegt hättest (Kann außer dem Team keiner einsehen):
https://telekomhilft.telekom.de/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile%3Atelekom-custom-user-pro...
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
vor 3 Jahren
Wozu braucht man jetzt noch die Rechnungen von 2020?
Die Steuererklärung für 2020 hat man doch längst abgegeben!
5
Antwort
von
vor 3 Jahren
Hmpf
Die Rechnung kommt per mail, wird gelesen und abgespeichert!
Das Leben kann so einfach sein!
Und so kann das aussehen:
schöne Grüsse
Antwort
von
vor 3 Jahren
@pamperlapescu Nicht alle sind und leben so strukturiert wie Du
Aber da gibt es ja auch doch die Alternative der Papierrechnung. Wenn beantragt, kommt sie kostenfrei jeden Monat ins Haus. Muss allerdings dann auch noch abgelegt werden. Und da klemmt's dann bei vielen auch schon wieder.
Antwort
von
vor 3 Jahren
@wolliballa
Ja, für viele ist das Internet noch immer Neuland!
sG
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
vor 3 Jahren
es gab ja schon gute Tipps hier
Wenn ich helfen soll, ist vorab zur Legitimation ein kurzes Telefonat nötig (dafür bitte die Kundennummer und die letzten sechs Ziffern der IBAN bereit halten) - bitte ergänzen Sie dafür in Ihrem Profil Ihre Rückrufnummer und geben einen für das Gespräch Zeitrahmen an.
Liebe Grüße
Nicole G.
0
Uneingeloggter Nutzer
Frage
von