Die Telekom hilft Community zieht um und ist bis zum 8. Januar 2025 nur eingeschränkt zugänglich.
Connection issues: Orbi RBK753 + Telekom Fiber Modem (Huawei EchoLife HG8010U ONT)
vor 2 Jahren
Hi everyone,
I'm hoping for some support on my new Orbi Mesh system.
I have a new Telekom fiber connection. Confirmed with the Fiber Tech team it is reset from previous tenant and functioning on my account data. They see the connection as active to the modem. I see the modem as active too - solid white light.
My Orbi system is fully configured with router + 2 Satellites. These can communicate, but router does not get any signal from Modem (no DNS / IP data)
Internet connection is configured with username and password over PPPoE. With login in this format:
login: AnschlusskennungZugangsnummerMitbenutzernummer@ t-online-de
Password is my "Persoenliches Kennwort"
DNS server, MAC address - set to automatic
Orbi and satellite firmware up to date.
VLAN Tag for Internet has been changed from 10 to 7.
My understanding is that I should see a successful connection, with an IP address assigned via Modem to the router (and satellites). I see the Connection data as empty, 0.0.0.0, and no DNS server.
Telekom assure me everything looks correct on their end.
Can anyone think of what else I might be missing?
Thanks in advance
Andrew
162
0
3
Akzeptierte Lösungen
Alle Antworten
Sortieren
Älteste zuerst
Neueste zuerst
Älteste zuerst
Autor
Das könnte Ihnen auch weiterhelfen
vor 8 Monaten
188
0
5
136
0
2
815
0
1
254
0
3
vor 6 Monaten
110
0
1
Frustrierter Helfer a.D.
5 Sterne Mitgestalter
vor 2 Jahren
Ich hoffe auf Unterstützung für mein neues Orbi Mesh System.
Ich habe einen neuen Glasfaseranschluss der Telekom. Ich habe mit dem Fiber Tech Team bestätigt, dass er vom Vormieter zurückgesetzt wurde und mit meinen Kontodaten funktioniert. Sie sehen die Verbindung zum Modem als aktiv an. Ich sehe das Modem auch als aktiv - weißes Licht.
Mein Orbi-System ist vollständig mit Router und 2 Satelliten konfiguriert. Diese können kommunizieren, aber der Router bekommt kein Signal vom Modem (keine DNS / IP Daten).
Die Internetverbindung ist mit Benutzernamen und Passwort über PPPoE konfiguriert. Mit Login in diesem Format:
Login: AnschlusskennungZugangsnummerMitbenutzernummer@ t-online-de
Passwort ist mein "Persoenliches Kennwort"
DNS-Server, MAC-Adresse - auf automatisch eingestellt
Orbi- und Satelliten-Firmware auf dem neuesten Stand.
VLAN Tag für Internet wurde von 10 auf 7 geändert.
Nach meinem Verständnis sollte ich eine erfolgreiche Verbindung sehen, mit einer IP-Adresse, die dem Router (und den Satelliten) über das Modem zugewiesen wird. Ich sehe die Verbindungsdaten als leer, 0.0.0.0, und keinen DNS-Server.
Die Telekom versichert mir, dass auf ihrer Seite alles korrekt aussieht.
Fällt jemandem ein, was ich noch übersehen haben könnte?
Vielen Dank im Voraus
Andrew
Übersetzt mit www.DeepL.com/Translator (kostenlose Version)
0
0
Stefan
Community Guide
vor 2 Jahren
@Christine26
which Orbi model?
So far everything looks good, only that we can't check whether the access data are correct or not.
VLAN 7 ist also correct as well as the format of the username
- Mitbenutzernummer must be 0001
- Checked a different LAN Kabel between Router and Modem.
- is Easylogin in the Kundencenter active or inactive? Try the opposite value
https://www.telekom.de/hilfe/auftrag-erste-schritte/einrichtung-festnetz-internet-und-tv/was-ist-easy-login?samChecked=true
0
1
Christine26
Antwort
von
Stefan
vor 2 Jahren
Dear @Stefan
Thank you for your help.
So I think you got me one step closer with deactivating Easy Login to force the manual PPPoE configuration.
For a second the phone app told me I am connected to internet, then it dropped. I am not sure if I actually connected, or this was a glitch.
Since deactivating EasyLogin and still not getting a connection - I have factory reset the ORBI system again and went thru a fresh setup, and then a fresh power cycle of Modem then router.
Cables tried - 3 - cat6, cat5E
Mitbenutzernummer is 0001 followed by @t-online.de
Attached is some configuration from the router - ORBI RB753
Thanks for any additional support you can give on this one.
Andrew
PPPoE Internet Setup.png
Connection Status.png
Router Dashboard.png
Connection Statistics.png
0