Connection issues: Orbi RBK753 + Telekom Fiber Modem (Huawei EchoLife HG8010U ONT)

vor 2 Jahren

Hi everyone, 

 

I'm hoping for some support on my new Orbi Mesh system. 

 

I have a new Telekom fiber connection. Confirmed with the Fiber Tech team it is reset from previous tenant and functioning on my account data. They see the connection as active to the modem. I see the modem as active too - solid white light.

 

My Orbi system is fully configured with router + 2 Satellites. These can communicate, but router does not get any signal from Modem (no DNS / IP data)

 

Internet connection is configured with username and password over PPPoE. With login in this format:

 

login: AnschlusskennungZugangsnummerMitbenutzernummer@ t-online-de

Password is my "Persoenliches Kennwort"

 

DNS server, MAC address - set to automatic

 Orbi and satellite firmware up to date. 

VLAN Tag for Internet has been changed from 10 to 7.

 

My understanding is that I should see a successful connection, with an IP address assigned via Modem to the router (and satellites). I see the Connection data as empty, 0.0.0.0, and no DNS server. 

 

Telekom assure me everything looks correct on their end. 

 

Can anyone think of what else I might be missing?

 

Thanks in advance 

Andrew

162

3

  • 5 Sterne Mitgestalter

    vor 2 Jahren

    Ich hoffe auf Unterstützung für mein neues Orbi Mesh System.

     

    Ich habe einen neuen Glasfaseranschluss der Telekom. Ich habe mit dem Fiber Tech Team bestätigt, dass er vom Vormieter zurückgesetzt wurde und mit meinen Kontodaten funktioniert. Sie sehen die Verbindung zum Modem als aktiv an. Ich sehe das Modem auch als aktiv - weißes Licht. 

     

    Mein Orbi-System ist vollständig mit Router und 2 Satelliten konfiguriert. Diese können kommunizieren, aber der Router bekommt kein Signal vom Modem (keine DNS / IP Daten).

     

    Die Internetverbindung ist mit Benutzernamen und Passwort über PPPoE konfiguriert. Mit Login in diesem Format:

     

    Login: AnschlusskennungZugangsnummerMitbenutzernummer@ t-online-de

     

    Passwort ist mein "Persoenliches Kennwort"

     

    DNS-Server, MAC-Adresse - auf automatisch eingestellt

     

     Orbi-  und Satelliten-Firmware auf dem neuesten Stand.

     

    VLAN Tag für Internet wurde von 10 auf 7 geändert.

     

    Nach meinem Verständnis sollte ich eine erfolgreiche Verbindung sehen, mit einer IP-Adresse, die dem Router (und den Satelliten) über das Modem zugewiesen wird. Ich sehe die Verbindungsdaten als leer, 0.0.0.0, und keinen DNS-Server. 

     

    Die Telekom versichert mir, dass auf ihrer Seite alles korrekt aussieht.

      

    Fällt jemandem ein, was ich noch übersehen haben könnte? 

     

    Vielen Dank im Voraus 

    Andrew


    Übersetzt mit www.DeepL.com/Translator (kostenlose Version)

    0

  • Community Guide

    vor 2 Jahren

    @Christine26 

     

    which Orbi model?

     

    So far everything looks good, only that we can't check whether the access data are correct or not.

    VLAN 7 ist also correct as well as the format of the  username

     

    - Mitbenutzernummer  must be 0001

    - Checked a different LAN Kabel between Router and Modem.

    - is Easylogin in the Kundencenter active or inactive?  Try the opposite value

     

    https://www.telekom.de/hilfe/auftrag-erste-schritte/einrichtung-festnetz-internet-und-tv/was-ist-easy-login?samChecked=true

    1

    Antwort

    von

    vor 2 Jahren

    Dear @Stefan 

    Thank you for your help.

     

    So I think you got me one step closer with deactivating Easy Login to force the manual PPPoE configuration.

    For a second the phone app told me I am connected to internet, then it dropped. I am not sure if I actually connected, or this was a glitch.

     

    Since deactivating EasyLogin and still not getting a connection - I have factory reset the ORBI system again and went thru a fresh setup, and then a fresh power cycle of Modem then router.

     

    Cables tried - 3 - cat6, cat5E

    Mitbenutzernummer is 0001 followed by @t-online.de

     

    Attached is some configuration from the router - ORBI RB753

     

    Thanks for any additional support you can give on this one.

    Andrew

     

    PPPoE Internet Setup.png

    Connection Status.png

    Router Dashboard.png

    Connection Statistics.png

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen