Gelöst
Internet connection disconnects often
vor 2 Jahren
Hello Support,
Yesterday, internet connection in newly moved apartment was activated, and then I am experiencing frequent internet connection disconnect .
Logs on my router (speedport w921v) says below.
08.03.2023 08:04:15 DSL ist verfügbar(DSL- Synchronisierung besteht mit 58244 kBit/s Down und 3529 kBit/s Up).(R007)
08.03.2023 08:02:31 PPPoE-Fehler: DSL- Synchronisierung verloren.(R013)
08.03.2023 08:00:55 DSL ist verfügbar(DSL- Synchronisierung besteht mit 51655 kBit/s Down und 9999 kBit/s Up).(R007)
08.03.2023 07:59:11 PPPoE-Fehler: DSL- Synchronisierung verloren.(R013)
08.03.2023 07:48:00 DSL ist verfügbar(DSL- Synchronisierung besteht mit 61343 kBit/s Down und 9999 kBit/s Up).(R007)
08.03.2023 07:46:16 PPPoE-Fehler: DSL- Synchronisierung verloren.(R013)
08.03.2023 07:04:27 DSL ist verfügbar(DSL- Synchronisierung besteht mit 38677 kBit/s Down und 6154 kBit/s Up).(R007)
08.03.2023 07:02:43 PPPoE-Fehler: DSL- Synchronisierung verloren.(R013)
08.03.2023 06:57:13 DSL ist verfügbar(DSL- Synchronisierung besteht mit 60830 kBit/s Down und 9654 kBit/s Up).(R007)
08.03.2023 13:33:43Internetverbindung wurde getrennt.(R009)
08.03.2023 13:33:36Router hat kein Präfix von ISP erhalten. Fehler:no server response. (P006)
08.03.2023 13:33:33PPPoE-Fehler: DSL- Synchronisierung verloren.(R013)
08.03.2023 13:33:14192.168.2.100 Anmeldung erfolgreich. (G101)
08.03.2023 13:31:04Konfigurator Sitzung abgelaufen. (G103)
I did performed below. But the situation remains same.
> Factory reset of router
> Manually configured DSL connection
> Configured router as modem, and setup DSL configuration on external router.
> Performed repair via MagentaApp.
At moment, internet is not usable . Could you assist in maintaining stability with the connection ?
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Akzeptierte Lösung
Leona W.
Telekom hilft Team
akzeptiert von
Customer123
vor 2 Jahren
Hey @Customer123 ,
I checked the router log and couldn't detect any other disconnects so far. So right now, I would wait some more days if the downstream is getting up again. The dynamic line management will "allow" that when it considers the connection as stable enough.
Kind regards
Leona W.
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Uneingeloggter Nutzer
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von
Leona W.
Akzeptierte Lösung
Customer123
akzeptiert von
Inga Kristina J.
vor 2 Jahren
Thank you so much @Leona W. @Inga Kristina J. @Timur K. @Johannes P. @Chill erst mal for your support.
Connection is pretty stable and this thread can be closed.
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Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
Customer123