Gelöst

Netzwerkspeicher einrichten auf Speedport Pro

vor 4 Jahren

Hallo,

Was ich schon getan habe:

Einen USB Stick (SanDisk 16GB; 14,3GB nutzbar) formatiert auf FAT32; in den Router eingesteckt; speedport.ip hat den Stick als Speicher erkannt mit Namen und voller Speicherkapazität; 

 

Probleme:

Wenn ich den Netzwerkordner im Windows Explorer einrichte (\\speedport.ip\Benutzername), kommt eine Fehlermeldung, dass die Freigabe ein SMB1 Protokoll verlangt, das aber unsicher ist und ein SMB2 Protokoll verlangt wird. Gibt es auch eine andere Lösung, um auf den Speicher zuzugreifen?

 

Gibt es da Lösungen zu? Ich habe schon im Kundencenter gefragt, das aber nur am Rande nach der Lösung eines anderes Problems. Dort war man unwissend, aber es ging davor auch um eine Störungssache. Ich hätte auch bei der Computerhilfe anrufen können, aber das kostet ja nun.

 

Ich weiß, dass es einige Beiträge zum Thema Netzwerkspeicher, aber nicht zu dem Speedport Pro.

Danke schonmal im Vorraus.

2837

3

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 4 Jahren

    Alle Speedports haben für die Netzwerkfreigabe nur das veraltete SMB v1 Protokoll zur Verfügung. Einige Fritzboxen haben in den neuesten Firmware SMB2/SMB3 bekommen.

    0

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.