Gelöst

PPPoE-Fehler

vor 6 Jahren

Hallo Ihr,

 

seit der Umstellung von VDSL 50 auf 100 bekomme ich mehrmals täglich folgende Fehlermeldung im Router:

 

(R017) PPPoE-Fehler: PPPoE-Server meldet einen Systemfehler: (Terminating on signal SIGTERM.)

 

Danach startet einmal alles neu und geht dann wieder für eine Gewisse Zeit. Hat jemand eine Idee woran das liegen könnte?  

 

Danke!

 

 

1234

37

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 6 Jahren

    Hallo @Dirkules1981,

    danke, dass du uns auf dem Laufenden hältst. Melde dich einfach hier.

    Hab schöne Weihnachten.

    Liebe Grüße, Steffi B.

    0

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 6 Jahren

    Hallo Ihr,

     

    also ich habe keine Abbrüche mehr, läuft alles stabil.

    Geschwindigkeit ist weiterhin auf 80000 gedrosselt.

    Werde nochmals beim Service anrufen damit die Drossel rausgenommen wird.

    Jedoch möchte ich diesen Thread als Lösung markieren.

     

    Grundsubstanz:

    Altbau, Alte Hausanschlussleitung ca. 30 bis 40 Jahre alt, Magenta L mit Entertain, Speedport Smart 3, Haustelefon ca. 8 Jahre alt

     

    Zusammenfassend habe ich folgende Punkte durchgeführt:

     

    - vom Router weg alle Kabel getauscht auf CAT 6

    - von der Hausanschlussdose ein komplett neues Kabel zur TAE Dose gezogen und diese ebenfalls erneuert

    - neues Haustelefon (Speedphone 11)

     

    Ich wünsche allen einen guten "störungsfreien" Rutsch ins neue Jahr.

    0

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Gelöst

vor 6 Jahren

613

0

4

vor 4 Jahren

in  

1014

0

3

Gelöst

vor 4 Jahren

in  

4465

0

9

Gelöst

vor 5 Jahren

in  

643

0

4

Gelöst

vor 2 Jahren

in  

1021

0

5

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.