Gelöst

Speedport Hybrid kein Telefon kein DSL aber LTE geht

vor 7 Jahren

Hallo zusammen 

Mein Speedport Hybrid macht seit 14.12.17  in sachen DSL Probleme : 

Fehler (R020) PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung

Fehler (R011) PPP-Aushandlung ist fehlgeschlage

Das ägerliche daran ist das ich kein Festnetztelefon habe sowie noch nicht mal Fernsehen kann.

LTE geht zu 100%

Am 14.12. hatte ich gar kein DSL. Habe die  Störstelle angerufen. ( 90 min. Warteschleife ) Man konnte mir helfen ... Seit dem ist am Router die DSL Lampe wieder an. Aber die Fehler R020 und R011 tauchen im Min.Takt auf. 

Am 15.12 nach der Arbeit wieder Störstelle angerufen. Gestern konnte man nicht auf meinen Router zugreifen. O-Ton : "Sie haben den Router hinter einem Switch oder sowas. Das muss sich ein Techniker ansehen der wird sie morgen anrufen." Ich frage darauf wann sich der Techniker den melden würde da ich morgen Frühschicht habe und nicht vor 14:00 Uhr zu Hause bin. O-Ton : " Das weis ich doch nicht wann sie der Techniker anruft sehen sie zu das einer zuhause ist. "  Freundlich kann die Störstelle. 

In zwischen habe ich hier im Forum entwas gelesen. 

Ich habe folgendes bereits gemacht :

Router neu gestartet, Auf Werkseinstellung zurückgesetzt, Zugangsdaten neu eingegeben

 Anbei ein paar Logfiles: 

Speedport Hybrid Konfigurationsprogramm

16.12.2017 14:44:01PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung. (pppoe negotiation time out) (R020)

16.12.2017 14:44:01PPP-Aushandlung ist fehlgeschlagen. (R011)

16.12.2017 14:43:49Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet (R101)

16.12.2017 14:43:49PPP-Aushandlung ist fehlgeschlagen. (R011)

16.12.2017 14:43:37Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet (R101)

16.12.2017 14:43:37PPP-Aushandlung ist fehlgeschlagen. (R011)

16.12.2017 14:43:36DHCP ist aktiv

 

Speedport Konfigurationsprogramm

 

Connection Status
DSL operating-modeVDSL
Path modeNone
StateUp
Training resultsShowtime
Mode LO/I2L0
VPI/VCI1/32
Line Status
 UpstreamDownstream
Actual Data Rate878539680
Attainable Data Rate890743925
SNR Margin6158
Signal-level7677
Line Attenuation367174
BIN a  
FEC Size91
Codeword size191128
Interleave delay88
CRC (Cyclic Redundancy Check) error count0461
HEC (Header Error Correction) error count08363
FEC (Forward Error Correction) error count0194718

 

Wie bekomm ich schnellstmöglich wieder DSL ?

Im voraus vielen Dank für die HIlfe.

 

574

11

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 7 Jahren

    Hallo @joerg 1969,

    super dass es wieder funktioniert. Bevor die Zugangsdaten geprüft werden, muss erstmal die PPPoE Verbindung hergestellt sein. Das klappte ja erst, nachdem ich die Leitung neu konfiguriert und neu gestartet hatte. Vorher kam der Router gar nicht so weit, die Zugangsdaten zu prüfen.

    Viele Grüße und ein schönes Wochenende
    Henning H.

    0

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.