Die Telekom hilft Community zieht um und ist bis zum 8. Januar 2025 nur eingeschränkt zugänglich.
Speedport Pro Plus startet willkürlich neu
vor 10 Monaten
Mein Speedport-Plus-Router startet unregelmäßig neu. Ich habe gelesen, dass es sich um ein bekanntes Problem handelt und ich möglicherweise auf einen anderen Router, nämlich den Speedport Smart 4, umsteigen muss.
Wie kann ich meinen Router austauschen? Soll ich einfach einen bei Amazon kaufen?
Ich brauche bitte Hilfe auf Englisch.
-- english below --
My speedport plus router restarts randomly. I have read that it is a known issue and I might need to switch to a different router, namely the Speedport Smart 4.
How do I go about switching my router? Do I just buy one off Amazon?
99
0
5
Akzeptierte Lösungen
Alle Antworten
Sortieren
Älteste zuerst
Neueste zuerst
Älteste zuerst
Autor
Das könnte Ihnen auch weiterhelfen
vor 3 Jahren
159
0
2
2696
0
1
vor 4 Jahren
3364
0
3
vor 4 Jahren
842
0
1
vor 3 Jahren
378
0
2
HappyGilmore
5 Sterne Mitgestalter*in
vor 10 Monaten
No!
If you have rented the Speedport Pro Plus from Telekom, you can cancel the rental agreement by simply returning the router.
You can do this at the following address.
Gerätetausch
If you bought the router from Telekom, you can't simply exchange it for another model. Here only the router is exchanged for the same model.
0
0
relikt
1 Sterne Mitglied
vor 10 Monaten
Ok, thank you @HappyGilmore .
I went ahead and ordered the Speedport Smart 4 for rental.
When I go to return the old device I see the following message:
Will I be additionally charged for returning the device early even though I am renting a new one?
0
1
HappyGilmore
Antwort
von
relikt
vor 10 Monaten
Since your Speedport Pro Plus is still in the minimum contract term of 12 months, you have to pay compensation if you want to replace your router now.
I informed the Team. Please have your customer number and the last 6 digits of your IBAN ready for authentication. Please also provide a callback number and a time window.
1
Martin Bo.
Telekom hilft Team
vor 10 Monaten
Thanks for the nice conversation @relikt.
I'm glad that we could clarify the whole situation.
Drop me a line if I can do anything for you.
I wish you a wonderful Sunday evening.
Kind regards,
Martin Bo.
1
0
relikt
1 Sterne Mitglied
vor 10 Monaten
Thank you @HappyGilmore and @Martin Bo.
1
0