Die Telekom hilft Community zieht um und ist bis zum 8. Januar 2025 nur eingeschränkt zugänglich.
Gelöst
[Vigor 165] Unable to connect after upgrade to Magenta XL
vor 5 Jahren
Upgraded from Magenta L (100/40) to Magenta XL (I suppose 175/40, no FTTC ).
Since Telekom announced the switch, I have no connection anymore.
I am using a Draytek Vigor165 modem. The modem acts in bridge mode: PPPoE passthrough, VLAN tagging set to 0/0 to let the router deal with it.
Everything was fine with Magenta Zuhause L. Should I change any configuration setting for making it work with Magenta Zuhause XL?
Thank you!
1888
0
11
Akzeptierte Lösungen
Alle Antworten
Sortieren
Älteste zuerst
Neueste zuerst
Älteste zuerst
Autor
Das könnte Ihnen auch weiterhelfen
Gelöst
vor 6 Jahren
629
2
4
Gelöst
vor 5 Jahren
1044
0
2
vor 5 Monaten
289
0
5
Gelöst
272
0
2
Akzeptierte Lösung
fdi
5 Sterne Mitgestalter
akzeptiert von
pierreprinetti
vor 5 Jahren
@pierreprinetti
setup Vigor165 in InternetAccess/MPoA to use Full-Bridge-Mode and use MTU of 1492. Disable all VLAN tagging methods in GeneralSetup.
I am running also Vigor165 with this setup and pfSense behind.
4
10
Ältere Kommentare anzeigen
pierreprinetti
Antwort
von
fdi
vor 5 Jahren
It was a Telekom outage indeed. Thanks a lot @fdi!
0