Gelöst

Zwei Speicherorte für Ordner unter Windows 10 mit Magenta Cloud normal?

vor 5 Jahren

Hallo zusammen, ich habe neu Windows 10 und habe die Cloud App installiert. Ich möchte z.B. den Ordner Dokumente synchronisieren, gebe ihn für die MagentaCloud frei. Der Ordner synchronisert einwandfrei. Nur habe ich danach zwei Speicherorte für den Ordner Dokumente, einmal Nutzer/Dokumente, das andere Mal Nutzer/MagentaCloud/Dokumente.

Wenn ich dann aus Versehen in dem nicht synchronisierten Ordner arbeite ist doch der Sinn dahin.

Aus Windows 7 kenne ich es, daß der Ordner Dokumente ausschließlich unter Nutzer/MagentaCloud/Dokumente lag. Gibt es da einen Trick bei Windows 10?

Und kann ich beide Rechner aus der Cloud synchronisieren? Das scheint auch Probleme zu geben.

Danke!

349

3

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 5 Jahren

    @KerstinB1
    Wichtig ist, dass das Verzeichnis Nutzer/Dokumente nicht gelöscht wird. Dies ist ein systemspezifischer Ordner, der durchaus leer sein kann. Dies nur als Zusatz-Info.

     

    Eine Synchronisation mit zwei Rechnern ist durchaus möglich. Hier gilt die Aussage: das kann funktionieren, muss aber nicht. Die Installation ist halt bei beiden Rechnern gleich.

     

    Die SuFu in diesem Forum bringt viele Problemfälle mit 2 oder mehr Rechnern zutage. In den meisten Fällen ist keine Lösung in Sicht. Ich selbst rate dringend davon ab, eine Synchronisation mit mehreren Rechnern zu machen. Meine Tests in dieser Konstellation lassen keine andere Aussage zu. Ergebnisse wie fehlende Sync bis zum Datenverlust sind immer dabei.

     

    0

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.