Gelöst

Bundesweite Homezone oder 2 km?

vor 7 Jahren

In der aktuellen Tarifbroschüre "Mehr Magenta", Stand 12/2017, heißt es zur Festnetznummer der MagentaMobil-Tarife "Bei Buchung der Option Festnetz-Rufnummer erhalten Sie zusätzlich zu Ihrer Mobilfunk-Rufnummer eine Festnetz-Nummer von der Telekom, unter der Sie bundesweit erreichbar sind. Der @Gelöschter Nutzer-Bereich gilt bis zu einem Radius von 2 km rund um die gewählte Adresse, abhängig von der Lage des Standorts. Über den @Gelöschter Nutzer-Finder kann der persönliche @Gelöschter Nutzer-Bereich herausgefunden werden."

 

Was bedeutet dieser Satz? Ein Telekom-Mitarbeiter meinte, innerhalb der Homezone würde bei abgehenden Gesprächen die Festnetznummer beim Angerufenen angezeigt, das kann ich mir allerdings nicht vorstellen.

 

Funktioniert die Festnetznummer nun bundesweit (weltweit?) oder gibt es einen Radius von 2km?

2706

20

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 7 Jahren

    Unter der Festnetznummer sind Sie bundesweit erreichbar. Für die abgehenden Gespräche aus dem Home Bereich gelten besondere Preise.

    https://www.telekom.de/dlp/agb/pdf/44817.pdf? 

    Ziffer 1.3

     

    Bei Anrufen wird den Angerufen immer die Mobilfunknummer angezeigt.

    2

    Antwort

    von

    vor 7 Jahren

    Anhand der verlinkten Preisliste sehe ich keinen Unterschied zwischen Magenta-Mobil Tarif und den Preisen für abgehende Gespräche aus der Homezone.

    Antwort

    von

    vor 7 Jahren

    @Kadege1

     

    Ich habe @Has Beitrag als Lösung markiert.

    Die Option Festnetzrufnummer gab es schon zu der Zeit als es noch keine Tarife mit einer Flatrate in alle Netze gab, sondern Freiminuten inkludiert waren. Seit jeher wurden die Konditionen der Festnetzrufnummer nie angepasst. Muss ja auch nicht, da alles wichtige in der Preisliste steht -"ansonsten gelten die Preise Ihres Mobilfunk Tarifes"

     

    Gruß Makc

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Telekom hilft Team

in  

29867

0

139

Gelöst

in  

5109

0

3

Gelöst

in  

3225

0

3

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.