Gelöst

E-Sim Wechsel auf neues Gerät

vor 4 Jahren

Hallo,

ich nutze aktuell eine E-Sim in meinem Telefon (keine Multi-Sim). In den nächsten Tagen soll das Nachfolgegerät geliefert werden und ich möchte möglichst übergangslos auf dieses wechseln. Wie erfolgt der Wechsel auf die E-Sim im neuen Gerät?

 

Wichtig ist mir, dass ich übergangslos umstellen kann. Also ohne Warterei auf einen Brief, während die alte SIM schon deaktiviert ist.

 

Wie geht das? Im Serviceportal finde ich keine passende Option.

 

Vielen Dank für die Hilfe!

326

4

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 4 Jahren

    Sobald das neue Gerät da und mit dem WLAN verbunden ist, loggst du dich ins Kundencenter ein.

    Dort unter Kartenwechsel, ein neues eSIM Profil erstellen und dieses mit der eID aktivieren.
    Nicht QR Code.

    3

    Antwort

    von

    vor 4 Jahren

    Ging das früher auch schon? Ich dachte das würde nur bei geschäftlichen Verträge gehen.

    Antwort

    von

    vor 4 Jahren

    TSchm72

    Ging das früher auch schon? Ich dachte das würde nur bei geschäftlichen Verträge gehen.

    Ging das früher auch schon? Ich dachte das würde nur bei geschäftlichen Verträge gehen.

    TSchm72

    Ging das früher auch schon? Ich dachte das würde nur bei geschäftlichen Verträge gehen.


    Was genau und wann ist für dich früher?

    Antwort

    von

    vor 4 Jahren

    Ich habe das aus der FAQ geschlossen, die bei der Aktivierung zwischen Privat und Geschäftskunden unterschieden haben.

     

    Als ich vor ca. einem Jahr auf E-Sim gewechselt bin gab es den Weg mit dem QR-Codes im Kundenportal nicht (mehr). Nur über Briefversand. Und den schnellen Weg über die eID nur mit viel Glück über die Technikhotline. Alternativ funktionierte es noch über die Telekom-Shops, aber die sind ja jetzt im Lockdown.

     

    Umso besser wenn das jetzt auch über das Kundenprotal geht.

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Gelöst

in  

393

0

2

in  

756

0

2

in  

426

0

3

Gelöst

in  

134

1

2

Gelöst

vor 5 Jahren

in  

370

2

3

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.