Solved

EntertainTV geplante Aufnahmen immer wieder mal gelöscht

7 years ago

Hallo,

 

in letzter Zeit passiert es bei uns (Entertain TV, MR400, VDSL100) immer wieder mal, dass geplante Aufnahmen verschwinden.

Es betrifft überwiegend Serienaufnahmen. Es ist dann so, dass einzelne Serienfolgen nicht programmiert sind. Also z.B. die Folge dieser Woche ist nicht mehr programmiert, die der kommenden dann aber wieder doch.

Es ist auch schon bei Einzelaufnahmen vorgekommen. Wir hatten z.B. letzte Woche Samstag die Olympia-Abschlussfeier am Sonntag als Einzelaufnahme programmiert (den roten Punkt haben wir beide gesehen), am Sonntag war es dann aber nicht mehr programmiert und wurde demensprechend auch nicht aufgenommen.

Ich habe nicht jedes mal auf http://mobil.entertaintv.de geprüft, aber wenn, dann war auch dort die Programmierung weg.

 

Ist das Phänomen bekannt?

 

Viele Grüße

backworker

1028

21

  • Accepted Solution

    accepted by

    7 years ago

    Hallo @backworker,

    bei Serienaufnahmen gibt es aktuell leider immer noch die Einschränkung, dass diese nicht immer korrekt funktionieren. Bei Einzelaufnahmen ist mir das bisher auch aus meinem persönlichen Gebrauch noch nie passiert. Die wurden immer korrekt aufgenommen.

    Gruß

    Jürgen Wo.

    2

    Answer

    from

    7 years ago

    Hallo zusammen,

     

    besten Dank für die Antworten.

    Wollen wir hoffen, dass die Technik das Problem schnell in den Griff bekommt.

    So ist es echt nervig, wenn immer wieder mal Folgen nicht aufgenommen werden.

     

    Viele Grüße

    backworker

    Answer

    from

    7 years ago

    Ich habe genau das gleiche Problem.

    "bei Serienaufnahmen gibt es aktuell leider immer noch die Einschränkung, dass diese nicht immer korrekt funktionieren"

    Das bedeutet:

    Die Telekom verkauft wissentlich etwas das NICHT funktioniert.

    Die Telekom bekommt von Ihren Kunden Geld für etwas das NICHT funktioniert.

    Die monatliche Rechnung wird NICHT dem entsprechend eingeschränkt.

    Die Funktion der Serienaufnahme wurde zugesichert. (Funktionsumfang, Bedienungsanleitung).

    Das ist eine ganz bewusste Täuschung!

     

     

    Unlogged in user

    Answer

    from

This could help you too

Popular tags last 7 days

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.