Kein Ton nach dem Umschalten der Sender + Aufnahme lässt sich nicht anhalten

3 years ago

Hallo liebe Community, 

ich bin erst seit wenigen Wochen bei der Telekom und habe mir die beiden Pakete MagentaZuhause XL + MagentaTV Smart zugelegt.

Als Router habe ich Speedport 4 Typ B erhalten. Zum TV schauen, habe ich die Magenta TV Box erhalten.

 

Problem:

Wenn wir TV schauen und zwischen den Sender wechseln, kommt es sporadisch vor, dass der Ton nicht mehr funktioniert.

Ich kann die Situation nicht nachstellen.

Eben hatte meine Freundin sich eine aufgenommene Sendung angeschaut und wollte die Sendung anhalten. Das Anhalten der Sendung hat nicht funktioniert. Sie hat x mal den Stop Knopf gedrückt. Irgendwann hat sie den Knopf gedrückt, um von den eigenen Aufnahmen auf TV zu wechseln. Der Wechsel auf TV hat funktioniert aber der Ton war weg. Ton aus, laut, leise, Sender Wechsel, beten etc. hilft nicht. Wir müssen jedes mal den Stecker von der TV Box ziehen und 6 Min. warten. Danach geht der Ton wieder Traurig

Ich hatte auch das letzte mal mit Hilfe von Telekom Support ein Firmware-Update auf die TV Box aufgespielt. Hat leider nicht geholfen. 

 

Ich hoffe, ihr könnt mir irgendwie weiter helfen.

 

Schöne Grüße,

Aaron

113

1

  • 3 years ago

    Hallo @a-a-r-o-n,

     

    tut mir leid für meine verspätete Rückmeldung.

    Besteht das Problem hier noch oder gab es evtl. über einen anderen Kanal vllt. schon Hilfe?

     

    Freue mich über eine kurze Rückmeldung.

     

    Beste Grüße

    Julia U.

    0

Unlogged in user

Ask

from

This could help you too

in  

389

0

4

in  

167

0

3

Solved

in  

844

0

4

Solved

in  

617

0

1

Popular tags last 7 days

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.