We use cookies and similar technologies (including
) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.
By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.
Find more information in the Privacy Policy and Partner List.
Use of Utiq technology powered by your telecom operator
We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).
The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.
It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).
The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:
- on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
- on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.
By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.
You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.
CobraCane
9 months ago
Mein aktueller Tarif:Magenta TV Zuhause L mit Magenta Basic.
Damit geht es nicht, es geht nur mit den Geräten die dir in der Meldung erscheinen
Mit aktuellen MagentaTV Tarif ist Live TV nur zu Hause und ausschließlich mit MagentaTV One und Apple TV möglich.
Erst beim Basic 2.0 geht auch der Stick, alternativ auf einen anderen höheren MagentaTV-Tarif umstellen, dann hast auch mehr Inhalte dabei (zB beim Smart viel mehr HD-Sender, doppelter Cloud-Speicher, RTL+)
2
0
Sherlocka
9 months ago
Magenta TV Zuhause L mit Magenta Basic
@EKerger
der Tarif ermöglicht nur die Nutzung von MagentaTV 1.0 per folgenden Geräten:
1) Herkömmliche Media Receiver*
2) MagentaTV ONE [ist nicht die MagentaTV ONE (2. Gen)] & AppleTV 4K
* Herkömmliche Media Receiver:
MR 401, MR 201, MR 601, MR 400, MR 200, MagentaTV Box (das ist nicht die MagentaTV ONE), MagentaTV Box Play.
0
0
Sherlocka
9 months ago
Hinweis, falls du deinen Tarif auf einen mit MagentaTV 2.0 umstellen lassen würdest:
1) Herkömmliche Media Receiver brauchen bestimmte MagentaTV 1.0 Tarife, um funktionierrn zu können. Hättest du noch mindestens einen solchen herkömmlichen Media Receiver noch (welche das sind, siehe meine vorherige Antwort), dann würden die bei dir ab Schaltung eines MagentaTV 2.0 Festnetztarifs nicht mehr funktionieren.
2) Falls Du in deinem bisherigen Tarif noch ein paar Monate Rabattierung drin hättest, wären diese Rabatte ab Schaltung des geänderten Tarifs vorzeitig beendet.
3) Die Mindestlaufzeit von 24 Monaten beginnt neu zu laufen durch so eine Tarif Änderung. Wenn du sowieso vor hättest bei der Telekom zu bleiben, dürfte dich das nicht stören.
4) Falls du auf den Festnetztarif "MagentaZuhause ... - MagentaTV Basic 2.0" umstellt, wären bei dem Tarif dabei:
5) Falls du auf den Festnetztarif "MagentaZuhause ... - MagentaTV Smart 2.0" mindestens umstellen würdest, dann wäre dabei mindestens:
** zu 5) den Geräten:
https://web.magentatv.de/mtvneu-faq/1
1
1
Marita W.
Telekom hilft Team
Answer
from
Sherlocka
9 months ago
Hallo @EKerger,
vielen Dank für Ihren Beitrag.
Sie haben durch @Sherlocka bereits sehr viele Alternative genannt bekommen.
Melden Sie sich gerne, wenn noch Fragen offen sind.
Viele Grüße
Marita
0
Unlogged in user
Answer
from
Sherlocka
Unlogged in user
Ask
from
EKerger