Zählung der verwendeten Geräte funktioniert nicht

vor 6 Jahren

In der MagentaTV Plus APP (Android) funktioniert die Zählung der verwendeten Geräte überhaupt nicht.

In den Einstellungen steht bei mir 0/5 Geräte in Benutzung aber jedesmal wenn ich was über den Chromecast aus der App streamen möchte kommt die Meldung sie verwenden zu viele Geräte. Dort kommt dann eine Liste mit nur 3 Geräten und davon muss ich eins löschen dann geht es wieder. Was ist das für ein Schrott???

Wie ich hier schon einmal geschrieben habe: Entlast mal die Pfeifen aus der Werbung und stellt für das Geld mal richtige App-Entwickler ein!

Es sollte doch so sein, wenn ich z.B. 3 Chromecast und 2 Smartphones habe dann sind das doch 5 Geräte und alles funktioniert, tut es aber leider nicht.

 

Warum funktioniert das nicht richtig?

 

Vielen Dank.

337

5

  • vor 6 Jahren

    Bin ich denn der Einzige der dieses Problem hat?

    Ich habe die App auch schon mermals deinstalliert, leider ohne Erfolg.

     

    Danke.

    0

  • vor 6 Jahren

    Hallo @huebschmannj71,

    das ist natürlich nicht Sinn der Sache. Ich habe einmal bei den Kollegen nachgehakt um in Erfahrung zu bringen wo der Fehler liegt und wie er gelöst werden kann. Wenn ich mehr weiß, melde ich mich wieder hier.

    Viele Grüße
    Pascal O.

    2

    Antwort

    von

    vor 6 Jahren

    @Pascal O. Vielen Dank.

    Es kommt in den letzten Tagen sehr oft vor, dass ich mich in der komplett neu einloggen muss, fast täglich.

    Antwort

    von

    vor 6 Jahren

    Hallo @huebschmannj71,

    wir haben eine Rückmeldung erhalten.

    Die Geräteliste in den Einstellungen bezieht sich auf On Demand Inhalte. Die Geräte beim Login haben damit nichts zu tun und bezieht sich nur aufs Login.

    Liebe Grüße, Steffi B.

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

  • vor 6 Jahren

    @huebschmannj71,

    dass das nervt, kann ich mir gut vorstellen.

    Warten wir mal die Rückmeldung der Experten ab. Mein Kollege Pascal meldet sich hier, wenn er Antwort hat.

    Viele Grüße

    Katja M.

    0

Uneingeloggter Nutzer

Frage

von

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.