MagentaTV App: Performance Probleme auf Amazon Fire TV Devices

vor 4 Jahren

Die MagentaTV App wird auf einem Amazon Fire TV Device genutzt und der Start der App dauert länger als sonst? Die Navigation ist ungewohnt langsam, es kommt zu längeren Ladezeiten oder es treten Streaming-Probleme auf?

 

Das kann daran liegen, dass zu viele Apps im Hintergrund aktiv sind und dadurch der Speicher vollläuft. 

 

Um wieder ausreichend Platz im Speicher zu bekommen, kann man die entsprechenden Apps (welche im Hintergrund laufen) manuell schließen. 

 

Dafür geht man im Fire TV Menü auf 

 

  • Einstellungen

    FireTV Einstellungen.png

  • Apps

    FireTV Apps.png

  • Installierte Apps verwalten

    FireTV Installierte Apps verwalten.png

 

Nun wählt man die gewünschte App aus, die geschlossen bzw. deren Cache gelöscht werden soll.

 

Über "Stoppen erzwingen" wird die App im Hintergrund vollständig geschlossen.

 

FireTV Stoppen erzwingen.png

 

Wichtig: Danach bitte auch auf " Cache löschen" gehen.

 

Gut zu wissen: Der Amazon Fire TV Stick wird ab Generation 1 und die Fire TV Box ab Generation 2 unterstützt.

 

Sollten weiterhin Probleme auftreten, bitte an unsere Community wenden und die folgenden Informationen bereithalten:

 

  • Gerätetyp und Modell
  • Version des Betriebssystems
  • App-Version
  • Genaue Beschreibung des Fehlerbildes

Vielen Dank für die Mithilfe. Mit diesen Angaben ist es uns möglich, die Ursachen einzugrenzen und die MagentaTV App auf dem Fire TV Devices zu verbessern.

6162

0

Uneingeloggter Nutzer

Wiki

von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

in  

102

0

3

Gelöst

in  

1047

2

1

Gelöst

in  

2153

0

1

Gelöst

in  

324

2

5

Telekom Experte

in  

958

0

0

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.