Gelöst

Constantly losing Internet connection over night: (R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren)

vor 2 Jahren

Hey folks,

 

Its happening quite a while already, but last days I just got annoyed that it is not reliable at all. In the middle of the night Internet connection can just be lost. And the worst thing - DSL connection can be not received through the night - before you reboot the router and re-plug the phone-cable. Imagine how is that being on-call in the middle of a night and apparently you are not pageable - because of awesome Telekom service? Sounds nice?

 

Can you please replace the plug, make the signal stronger and protected from third-party interference or whatever - just make it stable at least for 7-14 days. I do not mind manually rebooting the modem once a week, - but in time frame that **i pick myself** and not when router decides itself.

 

Modem: Speedport Smart 4

 

Sample connection drop is from today afternoon, but it was over night as well. And its always like that...

2023-07-11 12:43:10 (R104) Info: PADS Paket wurde vom HG empfangen
2023-07-11 12:43:10 (R103) Info: PADR Paket wurde vom HG gesendet
2023-07-11 12:43:09 (R102) Info: PADO Paket wurde vom HG empfangen
2023-07-11 12:43:09 (R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
2023-07-11 12:43:06 (R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
2023-07-11 12:43:03 (R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
2023-07-11 12:42:58 (R103) Info: PADR Paket wurde vom HG gesendet
2023-07-11 12:42:55 (R103) Info: PADR Paket wurde vom HG gesendet
2023-07-11 12:42:52 (R103) Info: PADR Paket wurde vom HG gesendet
2023-07-11 12:42:49 (R103) Info: PADR Paket wurde vom HG gesendet
2023-07-11 12:42:46 (R103) Info: PADR Paket wurde vom HG gesendet
2023-07-11 12:42:45 (R102) Info: PADO Paket wurde vom HG empfangen
2023-07-11 12:42:45 (R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
2023-07-11 12:42:42 (R101) Info: PADI Paket wurde vom HG gesendet
2023-07-11 12:42:36 (R007) DSL ist verfügbar (DSL-Synchronisierung besteht).  DSL-Upstream: <32000>, DSL-Downstream: <87267>.
2023-07-11 12:41:34 (R008) DSL-Synchronisation beginnt (Training).
2023-07-11 12:41:16 (R009) Internetverbindung wurde durch Speedport Smart 4 Typ A getrennt.
2023-07-11 12:41:16 (R106) Info: PADT Paket wurde vom HG gesendet
2023-07-11 12:41:16 (R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).
2023-07-11 12:34:32 (A103) Das Gerät mit der Firmware Version <010139.3.1.001.0> kontaktiert den Konfigurations-Service.

 

P.S. Make finally fiber connection available in Berlin city center. It's 2023...

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    • Akzeptierte Lösung

      akzeptiert von

      vor 2 Jahren

      Hi @invis,

       

       

      invis

      What do you mean by maintenance work? Does it mean I would have such an experience with Telekom always? I do not remember it to be that way before.

      What do you mean by maintenance work? Does it mean I would have such an experience with Telekom always? I do not remember it to be that way before.
      invis
      What do you mean by maintenance work? Does it mean I would have such an experience with Telekom always? I do not remember it to be that way before.

      Our System checks the connection every night between 3 and 5:30 am. At this time it can be, that your router will restart. But it has to reconnect after. The last reconnect of your router was on 18. July around 3-3:15 am. The last days/nights were fine. Your router does not reconnect every night while the landline is in maintanance.

       

      Please have a look at the restarts after the linereset. 

       

      Kind Regards

      Markus Km.

       

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