Gelöst

Hilfe! Mein (V)DSL Anschluss ist zu langsam! Ich habe 16 Mbit/s bzw. 50 Mbit/s bzw. 100 Mbit/s gebucht!

vor 6 Jahren

Hallo, ich ziehe in ein saniertes Einfamilienhaus und möchte dort mindestens MagentaZuhause M nutzen, um auch ins Internet gehen zu  können. Bisher liegt dort nur ein Z/Calltime/T-Net Tarif der Telekom an (von der Schwiegermutter).

Auf der Telekom Homepage habe ich heute die Tarifverfügbarkeit prüfen lassen. Dort heißt es, es geht in dem Haus nur Magenta S.  

Gebe ich die Hausnummer des Nachbarn an (Nr. 10 statt 11), das Haus liegt genau gegenüber, wird mir angezeigt, dass dort (V)DSL/Glasfaser mit bis zu 100 MBit/s und LTE mit bis zu 100 MBit/s möglich ist.

Wie ist das möglich?

Magenta S ist mir zu langsam, meine Frau und ich wollen beruflich von dem Haus aus arbeiten.

 

Was kann ich tun, um den höheren Tarif mit mehr Internetgeschwindigkeit nutzen zu können? Die Adresse kann ich der Telekom  gern vertraulich nennen, die Kundennummer auch. (Anschluss wurde gerade von Schwiegermutter auf meine Frau umgeschrieben)

Letzte Aktivität

vor 6 Jahren

von

2017

14

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 6 Jahren

    Danke für das nette Telefonat @andreas.gummich.

    Am 13. November 2018 wird der VDSL 50 Anschluss geschaltet. Die Auftragsbestätigung schick ich gleich noch mal per Mail raus, der Brief will wohl nicht ankommen. Zwinkernd

    Ich drück die Daumen, dass euer Umbau, Umzug etc. und die Schaltung nächste Woche gut läuft. Ansonsten melde dich gerne wieder, wir sind jederzeit da. 


    Schöne Grüße nach Thüringen
    Ina B.

    0

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.