Preisänderung ohne Mitteilung unwirksam

5 years ago

Hallo,

ich finde es schon dreist, die Preise einfach zu ändern ohne einer vorherigen Mitteilung nach Pkt. 9.3 AGB der Telekom.

Nach Ablauf der 24 Monate bleibt der Preis gemäß Vertrag gleich.

Da heute keine Kontaktformulare funktionieren und ich keine Lust habe stundenlang in einer Telefonschleife kleben zu bleiben, bitte ich um Klärung bzw. um eine Mailadresse wohin man die Reklamation bzw. Beschwerde einreichen kann.

586

15

  • 5 years ago

    Hallo, ich finde es schon dreist, die Preise einfach zu ändern ohne einer vorherigen Mitteilung nach Pkt. 9.3 AGB der Telekom. Nach Ablauf der 24 Monate bleibt der Preis gemäß Vertrag gleich. Da heute keine Kontaktformulare funktionieren und ich keine Lust habe stundenlang in einer Telefonschleife kleben zu bleiben, bitte ich um Klärung bzw. um eine Mailadresse wohin man die Reklamation bzw. Beschwerde einreichen kann.

    Hallo,

    ich finde es schon dreist, die Preise einfach zu ändern ohne einer vorherigen Mitteilung nach Pkt. 9.3 AGB der Telekom.

    Nach Ablauf der 24 Monate bleibt der Preis gemäß Vertrag gleich.

    Da heute keine Kontaktformulare funktionieren und ich keine Lust habe stundenlang in einer Telefonschleife kleben zu bleiben, bitte ich um Klärung bzw. um eine Mailadresse wohin man die Reklamation bzw. Beschwerde einreichen kann.

    Hallo,

    ich finde es schon dreist, die Preise einfach zu ändern ohne einer vorherigen Mitteilung nach Pkt. 9.3 AGB der Telekom.

    Nach Ablauf der 24 Monate bleibt der Preis gemäß Vertrag gleich.

    Da heute keine Kontaktformulare funktionieren und ich keine Lust habe stundenlang in einer Telefonschleife kleben zu bleiben, bitte ich um Klärung bzw. um eine Mailadresse wohin man die Reklamation bzw. Beschwerde einreichen kann.


    @Gelöschter Nutzer  Steht in der Auftragsbestätigung das der Tarif um 5 Euro teurer wird dafür gab ea auch einen Bonus beim Abschluss 

    13

    Answer

    from

    2 years ago

    So geht man also mit den Kunden um !

    Absolute Frechheit! Werde mir bald einen anderen Anbieter suchen!!!

    Answer

    from

    2 years ago

    Stephan Beaury

    So geht man also mit den Kunden um ! Absolute Frechheit! Werde mir bald einen anderen Anbieter suchen!!!

    So geht man also mit den Kunden um !

    Absolute Frechheit! Werde mir bald einen anderen Anbieter suchen!!!

    Stephan Beaury

    So geht man also mit den Kunden um !

    Absolute Frechheit! Werde mir bald einen anderen Anbieter suchen!!!


    Wie wird mit Dir umgegangen? @Stephan Beaury  

    Was ist die Frechheit bei deinem Problem?

    Answer

    from

    2 years ago

    Stephan Beaury

    So geht man also mit den Kunden um ! Absolute Frechheit! Werde mir bald einen anderen Anbieter suchen!!!

    So geht man also mit den Kunden um !

    Absolute Frechheit! Werde mir bald einen anderen Anbieter suchen!!!

    Stephan Beaury

    So geht man also mit den Kunden um !

    Absolute Frechheit! Werde mir bald einen anderen Anbieter suchen!!!


    Und tschüss  . Reisende soll man nicht aufhalten ✌️

    Unlogged in user

    Answer

    from

  • 5 years ago

    Guten Abend @Gelöschter Nutzer,

    vielen Dank für den Beitrag.

    Gern möchte ich das Anliegen in einem persönlichen Gespräch klären.

    Wann passt es mit einem Rückruf?

    Viele Grüße Heike Ha.

    0

Unlogged in user

Ask

from

This could help you too

Solved

in  

570

0

2

in  

193

0

2

Solved

in  

309

0

4

Popular tags last 7 days

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.