Gelöst

Rückgabe Leihrouter

vor 5 Jahren

Hallo,

 

Durch die IP Umstellung wurde mein langjähriger Telekomanschluss vor 2 Jahren durch die TCom gekündigt. Nach Neubeauftragung hatte ich Entertain ohne es zu wollen. Nach 2 Jahren konnte ich die option kündigen, nun habe ich aber wieder eine  2 Jahres Mindestvertragslaufzeit. Nun will ich mir einen eigenen Router besorgen und die Leihgebühr sparen, kann aber den Router anscheinend, da Neuvertrag erst nach 12 Monaten kündigen, obwohl ich den ja schon 24 Monate nutze. Jedenfalls habe ich kein neuen bekommen. Ist das richtig???

 

Vielen Dank für die Hilfe 

Letzte Aktivität

vor 5 Jahren

von

315

3

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 5 Jahren

    Hallo @mattsch,

     

    mattsch

    Nun will ich mir einen eigenen Router besorgen und die Leihgebühr sparen, kann aber den Router anscheinend, da Neuvertrag erst nach 12 Monaten kündigen, obwohl ich den ja schon 24 Monate nutze. Jedenfalls habe ich kein neuen bekommen. Ist das richtig???

    Nun will ich mir einen eigenen Router besorgen und die Leihgebühr sparen, kann aber den Router anscheinend, da Neuvertrag erst nach 12 Monaten kündigen, obwohl ich den ja schon 24 Monate nutze. Jedenfalls habe ich kein neuen bekommen. Ist das richtig???

    mattsch

    Nun will ich mir einen eigenen Router besorgen und die Leihgebühr sparen, kann aber den Router anscheinend, da Neuvertrag erst nach 12 Monaten kündigen, obwohl ich den ja schon 24 Monate nutze. Jedenfalls habe ich kein neuen bekommen. Ist das richtig???


    der gemietete Router muss einmal zurückgeschickt werden, dieser kann hier auf die Reise gebracht werden: https://retoure.telekom-dienste.de/miete/ Auf dieser Seite können alle erforderlichen Rücksendeunterlagen erstellt und ausgedruckt werden.

     

    Nach 12 Monaten ist die Mindestmietzeit abgelaufen und dieser kann problemlos gekündigt werden. Fröhlich

    VG Peuki

    0

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.