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Random DSL disconnections
vor 5 Jahren
Hello,
I finally decide myself to write in this forum because I'm currently desperate with my internet problems.
I've a Telekom internet contract (DSL) since 18 months now. Everything had been fine until some months ago, when I started to have random disconnections from the line. Disconnections were not so long (around 2-3 minutes), but completely random and very frequent once started. This can vary from one every two hours to one every fifteen minutes. Some weeks I've this issue, some weeks I don't have the issue at all.
Three times a normal technician has come to my house, changing the router, the cable to the socket in the wall and the socket itself. As the problem could not be solved a Telekom "expert" came. The day he came I was not having the issue, so he could not see the problem and he just changed the connection socket in my building. This happened two weeks ago and connection was good so far, but now the problem is back.
Is there any way to get rid of this kind of problems or I just need to find another Internet provider?
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Anonymous User
vor 5 Jahren
@AntonioJPF
Übersetzt mit DeepL:
Hallo,
Ich beschließe schließlich selbst, in diesem Forum zu schreiben, weil ich derzeit verzweifelt an meinen Internetproblemen leide.
Ich habe seit 18 Monaten einen Internet-Vertrag (DSL) der Telekom. Alles war in Ordnung, bis vor einigen Monaten, als ich anfing, zufällige Unterbrechungen der Leitung zu haben. Die Unterbrechungen waren nicht so lang (etwa 2-3 Minuten), sondern völlig willkürlich und sehr häufig, sobald sie einmal begonnen hatten. Das kann von einer alle zwei Stunden bis zu einer alle fünfzehn Minuten variieren. In manchen Wochen habe ich dieses Problem, in anderen Wochen habe ich das Problem überhaupt nicht.
Dreimal ist ein normaler Techniker zu mir nach Hause gekommen und hat den Router, das Kabel zur Steckdose in der Wand und die Steckdose selbst ausgetauscht. Da das Problem nicht gelöst werden konnte, kam ein "Experte" der Telekom. An dem Tag, an dem er kam, hatte ich das Problem nicht, so dass er das Problem nicht sehen konnte, und er wechselte nur die Anschlussdose in meinem Gebäude aus. Dies geschah vor zwei Wochen, und die Verbindung war bis jetzt gut, aber jetzt ist das Problem wieder da.
Gibt es eine Möglichkeit, diese Art von Problemen loszuwerden, oder muss ich einfach einen anderen Internet-Provider finden?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Übersetzt mit www.DeepL.com/Translator (kostenlose Version)
Welcome to the Community - you can perhaps get rid of the mentionned problems if you will mention
the t y p e of your router.
Furthermore, you didn't mention the installed firmware version of your router - neither the
error messages listed in the router menu.
Do you use " Powerline " connectors?
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Coole Katze
Antwort
von
Anonymous User
vor 5 Jahren
Hallo @Sören G. ,
Techniker ist wohl nicht erschienen,
Grüße,
Coole Katze
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UlrichZ
Community Guide
vor 5 Jahren
@AntonioJPF: Welcome to the community! What is your connection/tariff/DSL speed?
So that the Telekom- Teamies can help you, please enter your contact details here:
https://telekomhilft.telekom.de/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile%3Atelekom-custom-user-profile-userdata
which only the Telekom Teamies have access to.
Greeting Ulrich
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Jana K.
Telekom hilft Team
vor 5 Jahren
thanks for the message. Am very sorry, that nobody showed up yesterday. The next step would be to book a new appointment. For this, we have to call you. Please let me know, when is the best time for that. Thanks and regards,
Jana K.
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Jana K.
Telekom hilft Team
vor 5 Jahren
otherwise you can just write the best times and days with your availability here and we will make sure, that you get a new appointment asap.
Thanks and regards,
Jana K.
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