Solved

Speedport Pro Plus / keine DSL Verbindung mit angeschl. LAN

8 months ago

Servus zusammen,

 

der Speedport Pro Plus startet intermittent durch und bekommt bei 2 angeschlossenen LAN Geräten

( Netgear, TP ) keine DSL Verbindung. Musste aktuell öfters den Router vom Stromnetzt trennen und

kann jetzt feststellen - nur wenn kein LAN Gerät eingesteckt ist gibt es eine DSL Verbindung nach Restart/Reboot.

Nach Restart LAN Geräte anflanschen - läuft !?

 

Sowohl Netgear als auch TP waren vorher an einer Fritzbox. Da hatte ich keine Probleme beim RestartTReboot.

 

Klingt komisch, ist aber so!

 

Danke und Grüße, Harald

 

 

277

19

  • Accepted Solution

    accepted by

    7 months ago

    ------> blamiert !

     

    Ich vermag es nicht zu glauben, dass Powerline dazu in der Lage ist einen

    Router Restart zu verhindern; ansonsten aber problemlos funktioniert.

     

    Habe den PC mit direkt Lanverbindung angeschlossen ohne Powerline ;

    siehe da der Restart geht durch.

     

    ......! Was soll ein Powerline Gerät mit dem Verbindungsaufbau zu tun haben ?

     

    Egal, is jetzt halt so.

     

    Danke an Alle und Grüße

    0

  • Accepted Solution

    accepted by

    6 months ago

    Hallo zusammen,

     

    habe mir jetzt eine Fritz-Box zugelegt. Selbige kommt bei ALLEN LAN  angeschlossenen

    Geräten ( sowohl Reset als auch Power off ) problemlos wieder hoch!

    Warum habe ich das gemacht:

    Nachdem der Speedport Plus auch mit meiner neuen, über LAN angeschlossenen 

    Photovoltaik, nicht mehr "hochkommt" ist der Speedport nicht das geeignete Produkt

    und geht zurück.

     

    Damit ist das Thema für mich erledigt.

     

    Schöne Grüße, Harald

    0

Popular tags last 7 days

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.