Speedport pro verliert LTE Tunnel

vor 4 Jahren

Hallo, 

 

Seit ich meinen Speedport pro habe, kann ich kaum bzw. gar nicht die LTE Bandbreite nutzen. 

Mein erster Router hat nur 0,1 - 0,4 MBits geliefert, wurde jetzt getauscht. Der Austauschrouter verliert nach wenigen Minuten den LTE Tunnel und baut ihn nicht mehr auf. Am Standort habe ich einen Empfang von 4-5 blauen LEDs und mein Handy (p40pro) bekommt dort 40 MBits

Weiterhin versucht er ständig den Konfigurationsservice zu kontaktieren.

Ich bin auf das Hybrid angewiesen, meine DSL Verbindung liefert nur 3,5 MBits. 

Die Konkurrenz im Ort bringt hier bis zu 100MBits.

Ab und zu schreibt er auch Sim-Karte nicht verfügbar.

Im Anhang lege ich die Logdatei bei. 

 

Vielen Dank im voraus 

185

2

  • vor 4 Jahren

    Hallo @ronny.fuhrmann,

     

    bitte entschuldige die späte Rückmeldung. Wie ist denn der aktuelle Stand der Dinge? Hat sich die Verbindung ggf. schon stabilisiert?

     

    Viele Grüße

    Henning H.

    0

  • vor 4 Jahren

    Hallo @ronny.fuhrmann 

    leider bin ich erst jetzt über Deinen Beitrag gestolpert und habe in Deinem Startbeitrag als erstes Deinen Anhang der Systemmeldungen entfernt.
    Hier waren leider alle Deine Telefonnummern mehrfach ersichtlich 🤔

     

    Zu dem Problem an sich hatte sich ja auch @Henning H. gemeldet.
    Hier gab es noch keine Rückmeldung von Dir.

    Wie sieht es also aus ?

    Gruß
    Waage1969

    0

Uneingeloggter Nutzer

Frage

von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.