MagentaMobil Start L Freiminuten auch für Bestandskunden

7 years ago

Hallo,

 

bei Abfrage meiner Freiminuten per *100*3# kommt folgende Meldung:  "Von 100 Tarif-Inklusiv Minuten sind noch 222 verfügbar".

Frage: Werden nicht verbrauchte Freiminuten übernommen?

 

Über eine Antwort würde ich mich freuen.

 

LG Jockel

 

 

IMG_0680.PNG

Note: 

This post has been closed.

Note: 

This post is no longer open for answers or comments and is no longer visible to community members.

426

0

  • 7 years ago

    @jockel3108

    Schau mal da

    https://telekomhilft.telekom.de/t5/Vertrag-Rechnung/Restliche-Freiminuten-in-MagentaMobil-Start-L/m-p/2953783#M232486

     

    Ich kann Dir aber nicht sagen, was jetzt genau der Punkt für diese (falsche) Anzeige ist. Übertragen wird da auf jeden Fall nichts.

    0

    Answer

    from

    7 years ago

    Danke für die Info 😉 

     

  • 7 years ago

    Hallo zusammen, leider sind die Freiminuten doch übertragen worden, zumindest in dem Fall aus dem anderen Thread. Das heißt es handelt sich nicht um einen Anzeigefehler, denn das System gibt die korrekte Auskunft weiter, denn genau die Anzahl an Minuten ist aktuell vorhanden. Leider gibt es noch keine Auskunft, wieso dies der Fall ist. @jockel3108, ich würde Ihre Daten gerne zur Analyse weiterleiten, ist das okay? Viele Grüße Stefanie W.

    0

    Answer

    from

    7 years ago

    Hallo @jockel3108,

    die Analyse ist zwar noch nicht endgültig abgeschlossen, jedoch teilen die Kollegen mit, dass hier ein technischer Fehler vorliegt. Auch wenn es schön wäre, gehen Sie bitte nicht davon aus, dass dieses Verhalten jetzt so bleibt. Zwinkernd

    Viele Grüße
    Klaus K.

    Answer

    from

    7 years ago

    Hallo @Klaus K.

    Danke für die Info...

    Schön wäre es , wenn die Anzeige korrekt wäre....damit wäre ich vollkommen zufrieden Fröhlich

     

    Viele Grüße

    jockel3108

    Answer

    from

    7 years ago

    @jockel3108,

    ja, das hatte ich auch so interpretiert und nichts anderes vermutet. ;-D

    Viele Grüße
    Klaus K.

This could help you too

Solved

in  

945

0

2

Solved

in  

572

0

3

Popular tags last 7 days

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.