Solved

Rechnungen für M1+ / M1U

3 years ago

Moin,

 

gerade mal meine Rechnungen im KC angeschaut und festgestellt, dass bei meiner ersten Mobilfunkrechnung, nach Umstellung von M1+ zu M1U jetzt, zumindest für September, die Ersatz-Mobilfunknummer, über die meine bisherige Mobilfunknummer wieder aktiviert worden ist, als führende Rufnummer angeführt ist. Dahinter steht in "(+1)". Wenn man mit der Maus drauf geht, wird die bisherige (und auch nutzbare) Rufnummer angezeigt.

 

Bleibt das jetzt für immer so?

 

Zudem ist der Zeitraum abgerechnet worden für MagentaEINS Mobil vom 23.09. bis 30.09.2021, anteilig mit 9,01 € und am 15.10.2021 auch bereits abgebucht.

Es war aber auch bereits der Monat Septmber für MagentaEINS Plus für den vollen Monat vorher abgerechnet worden.

Müsste es dafür nicht dann auch eine Gutschrift geben eigentlich, wenn für M1U, zumindest der Mobilfunk, parallel zusätzlich berechnet wird? Wenigstens in gleicher Höhe?

MagentaEINS Unlimited kostet, wenn man keine zusätzlichen Cards und auch kein Smartphone gebucht hatte/hat, ja zunächst genau den gleichen Betrag am Ende, wie MagenatEINS Plus.

Und da sollte ja nach Adam Riese eigentlich insgesamt nur eine komplette Grundgebühr (rechnerisch) fällig sein.

 

In mein KC von M1+ kann ich zwar noch einloggen, jedoch kann ich keine Rechnungen mehr sehen.

Der Zugang besteht ja auch nur noch, weil das Mail M noch auf der Zugangsnummer von M1+ liegt.

 

272

6

  • Accepted Solution

    accepted by

    3 years ago

    br403

    OK, bei mir kam eine Gutschrift noch im M1+ System. Ich dachte ja es kommen wieder zwei Rechnungen.

    OK, bei mir kam eine Gutschrift noch im M1+ System. Ich dachte ja es kommen wieder zwei Rechnungen.
    br403
    OK, bei mir kam eine Gutschrift noch im M1+ System. Ich dachte ja es kommen wieder zwei Rechnungen.

    Wie ich schon geschrieben hatte, ich meine, da auch so einen Betrag von -9,01 € auf einer Rechnung gesehen zu haben aber als ich die gespeicherte Rechnung jetzt noch mal angeschaut habe, steht da für September der volle Betrag.

    Und am 12.10.2021, habe ich gerade gesehen, hatte ich eine Rechnung bekommen mit den 25,38 € Gutschrift auf die Kundennummer vom M1+-Vertrag.

     

    Gerade festgestellt, dass ich plötzlich doch wieder in das M1+ - Kundencenter komme mit der alten Kennung.

    Gleich mal die jetzt vorhandene Rechnung zu der Gutschrift abgespeichert.

     

    Und ja, es ist die Abschlussrechnung für M1+.

     

    0

This could help you too

Solved

in  

811

0

5

Solved

in  

543

0

5

4 years ago

in  

249

0

4

Popular tags last 7 days

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.