Gelöst

SmartHome App lädt beim Öffnen häufig sehr langsam.

vor 5 Jahren

Beim Öffnen mit Samsung Galaxy S9 und Android 10 braucht die App häufig mehrere Minuten. Wird die App wieder geschlossen und geöffnet ist beim dritten Mal alles sofort da. Dagegen funktionieren Samsung Galaxy S6 und Android 7.0 sowie Tablet S2 und Android 7.0  einwandfrei. Offenbar ist der Mangel auf das Zusammenspiel der App mit Android 10 zurückzuführen. U.a. ist dies beim Löschen versehentlich ausgelöster Alarme sehr nachteilig. Ich bin gerne bereit zur Analyse meine Nutzerdaten zur Verfügung zu stellen.

Letzte Aktivität

vor 5 Jahren

von

2342

28

    • Akzeptierte Lösung

      akzeptiert von

      vor 5 Jahren

      Smart.tester1

      ich bin mir nicht sicher, ob die App auf Energiesparmodus geschaltet war oder nicht. Jetzt ist sie es auf jeden Fall.

      ich bin mir nicht sicher, ob die App auf Energiesparmodus geschaltet war oder nicht. Jetzt ist sie es auf jeden Fall.

      Smart.tester1

      ich bin mir nicht sicher, ob die App auf Energiesparmodus geschaltet war oder nicht. Jetzt ist sie es auf jeden Fall.


      Heißt das, Du hast den Energiesparmodus aktiviert? Du musst ihn ausschalten, damit die App auch im Hintergrund aktiv bleibt. Und wie ich schon schrieb, wenn der Fehler auftritt, die App umgehend schließen und wieder öffnen, dass sollte sie aktiv sein.

       

      Gruß Ulrich

      0

    Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

    Gelöst

    in  

    3920

    4

    9

    vor einem Jahr

    in  

    133

    0

    4

    Gelöst

    in  

    324

    0

    3

    Gelöst

    in  

    17796

    6

    5

    in  

    172

    0

    2

    Beliebte Tags letzte 7 Tage

    Cookies and similar technologies

    We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


    By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


    Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


    Use of Utiq technology powered by your telecom operator


    We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

    The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

    It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

    The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

    • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
    • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

    By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

    You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.