Asus router and MagentaTV

vor 4 Jahren

Hallo zusammen,

 

Sorry for writing in English, I'll add the German translation below but I'm afraid it may have some errors Fröhlich

 

I have 2 Asus routers that I used with my previous ISP , Asus RT-AC88U and Asus RT-AC68U. Both, supposedly, support IGMPv3 and multicast. I've tried configuring both to connect to Telekom fiber network tagging VLAN 7 and enabling multicast, with that I get Internet connection just fine, but when I turn on MagentaTV using the media receiver 401, after a couple seconds image freezes. I've seen multiple topics from the past with people with similar issues, but I'm wondering if by now someone found a solution as I'm not willing to get a new router unless really needed.

 

Side note: I got the Speedport Smart 3 so I can have all access in the meanwhile, I even tried to set up one of my Asus routers as AP as their WLAN is much much better than what I get from SS3, but somehow when it connects as AP, SS3 connection messes up. That's odd, so I'll skip this solution for now.

 

Any insights?

 

Thanks in advance for any help.

_______

Ich habe 2 Asus-Router, die ich mit meinem vorherigen ISP verwendet habe, Asus RT-AC88U und Asus RT-AC68U. Beide unterstützen angeblich IGMPv3 und Multicast. Ich habe versucht, beide so zu konfigurieren, dass sie eine Verbindung zum Telekom-Glasfasernetzwerk herstellen, indem sie VLAN 7 markieren und Multicast aktivieren. Damit erhalte ich eine gute Internetverbindung, aber wenn ich MagentaTV über den Medienempfänger 401 einschalte, friert das Bild nach ein paar Sekunden ein. Ich habe mehrere Themen aus der Vergangenheit mit Menschen mit ähnlichen Problemen gesehen, aber ich frage mich, ob inzwischen jemand eine Lösung gefunden hat, da ich nicht bereit bin, einen neuen Router zu kaufen, es sei denn, dies wird wirklich benötigt.

 

Randnotiz: Ich habe den Speedport Smart 3 bekommen, damit ich in der Zwischenzeit alle Zugriff haben kann. Ich habe sogar versucht, einen meiner Asus-Router als AP einzurichten, da das WLAN viel besser ist als das, was ich von SS3 bekomme, aber irgendwie, wenn es Verbindung als AP, SS3-Verbindung durcheinander. Das ist seltsam, also werde ich diese Lösung vorerst überspringen.

 

Irgendwelche Einsichten?

 

Vielen Dank im Voraus für jede Hilfe.

906

2

  • vor 4 Jahren

    Hey,

    generally as i have read from previous Topics, the general issue in most cases was the IGMPv3 Feature.

    When the Image freezes its most likely that the Reciever doesnt get the COnnection established due to the upper named Feature.

    Unfort. i cant provide a solution for you but we may wait for others to post their opinions. Fröhlich

    0

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

  • vor 4 Jahren

    Hey @sherllon,

    thanks for this contribution & sorry for the late response.

    Please make sure you don't use any WIFI Repeater or something similar like this.
    If so, please remove them and establish a LAN connection.
    Also, this could help: https://bit.ly/2Pmxhc0.

    Please give me a feedback. Fröhlich

    Thank you in advance & kind regards
    Christina P.

    0

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Uneingeloggter Nutzer

Antwort

von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Gelöst

3535

0

2

in  

1131

0

1

Gelöst

463

0

6

in  

747

0

2

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.