Gelöst

Neue Magenta TV Box

vor 5 Jahren

Als B.Tester habe ich gestern im Austausch eine neue Magenta-TV Box erhalten. Kann mir jemand verraten, warum dieser Austausch notwendig wurde. Ich sehe keine Unterschiede zur alten Box.

Letzte Aktivität

vor 5 Jahren

von

711

3

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 5 Jahren

    Hallo @Christina Smitka,

     

    Christina Smitka

    Als B.Tester habe ich gestern im Austausch eine neue Magenta-TV Box erhalten. Kann mir jemand verraten, warum dieser Austausch notwendig wurde. Ich sehe keine Unterschiede zur alten Box.

    Als B.Tester habe ich gestern im Austausch eine neue Magenta-TV Box erhalten. Kann mir jemand verraten, warum dieser Austausch notwendig wurde. Ich sehe keine Unterschiede zur alten Box.

    Christina Smitka

    Als B.Tester habe ich gestern im Austausch eine neue Magenta-TV Box erhalten. Kann mir jemand verraten, warum dieser Austausch notwendig wurde. Ich sehe keine Unterschiede zur alten Box.


    hier in diesem Thread findet ein guter Dialog dazu statt, @Thunder99 geht auch auf die Unterschiede ein: https://telekomhilft.telekom.de/t5/Fernsehen/Magenta-TV-box/m-p/4702662#M412268

     

    VG

    Peuki

    1

    Antwort

    von

    vor 5 Jahren

    Hallo @Christina Smitka 

     

    Hier gibt es eine Antwort von @Raphaela T. 

     

    ich habe mal die Fachseite befragt.
    Es ist aber so, dass die Änderungen der Box nirgends öffentlich eingesehen werden können.
    Allerdings konnten mir die Kollegen sagen:
    - Anpassungen wurden an der Festplatte und den internen WLAN-Antennen durchgeführt. Somit konnten die WLAN-Eigenschaften optimiert werden.
    - Es sind keine sicherheitsrelevanten Anpassungen

     

    Quelle:

    https://telekomhilft.telekom.de/t5/Fernsehen/FYI-gt-Magenta-TV-Box-und-Magenta-TV-Box-Play/m-p/4696459#M411730

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 5 Jahren

    Hallo @Christina Smitka 

     

    Hier gibt es eine Antwort von @Raphaela T. 

     

    ich habe mal die Fachseite befragt.
    Es ist aber so, dass die Änderungen der Box nirgends öffentlich eingesehen werden können.
    Allerdings konnten mir die Kollegen sagen:
    - Anpassungen wurden an der Festplatte und den internen WLAN-Antennen durchgeführt. Somit konnten die WLAN-Eigenschaften optimiert werden.
    - Es sind keine sicherheitsrelevanten Anpassungen

     

    Quelle:

    https://telekomhilft.telekom.de/t5/Fernsehen/FYI-gt-Magenta-TV-Box-und-Magenta-TV-Box-Play/m-p/4696459#M411730

    0

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

in  

368

0

2

Gelöst

in  

310

0

1

in  

366

0

3

Gelöst

in  

35728

2

8

vor 3 Jahren

in  

460

0

4

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.