I was falsely scammed into a Telekom contract / Ich wurde fälschlicherweise in einen Telekom-Vertrag gelockt.

vor 7 Monaten

On 13.06.2024, two people came to my house and tricked me into signing a Telekom contract by pretending it was for an update of a glass fiber connection in the house and assuring me that I wasn't making any contracts. They also took my personal and bank information, claiming it was for SCHUFA background checks. After that, I received a phone call saying that I had made a contract, and I received the contract by email at the same time.

@telekomsupport, could you please help me and contact me? I want to cancel the contract. I also sent an email to widerruf@telekom.de but haven't received a reply



Am 13.06.2024 kamen zwei Personen zu mir nach Hause und brachten mich dazu, einen Telekom-Vertrag zu unterschreiben, indem sie vorgaben, es handele sich um ein Update für einen Glasfaseranschluss im Haus und dass ich keine Verträge abschließen würde. Sie nahmen auch meine persönlichen Daten und Bankinformationen auf, indem sie sagten, es sei für SCHUFA-Hintergrundprüfungen. Danach erhielt ich einen Anruf, dass ich einen Vertrag abgeschlossen habe, und erhielt den Vertrag gleichzeitig per E-Mail.

@telekomsupport, könnten Sie mir bitte helfen und mich kontaktieren? Ich möchte den Vertrag kündigen. Ich habe auch eine E-Mail an widerruf@telekom.de gesendet, aber keine Antwort erhalten.

204

13

  • Community Guide

    vor 7 Monaten

    @mmmlll 

    Have you already received an order confirmation?
    Because you can only revoke the contract after receipt of this.

    1

    Antwort

    von

    vor 7 Monaten

    yes, i have

  • Community Guide

    vor 7 Monaten

    @mmmlll 

    From the Telekom?
    Than you can receipt here: https://www.telekom.de/hilfe/vertrag-rechnung/bestellung/widerruf?samChecked=true 

    If you still want to speak to someone from the team, let me know. Then I will notify the Telekom Team so that you can contact it.😉

     

    1

    Antwort

    von

    vor 7 Monaten

    yes, but i have only an order number and other docs from Telekom, it has no kundennummer

  • Community Guide

    vor 7 Monaten

    @mmmlll 

    I will notify the Team, that they contact you.😉

    3

    Antwort

    von

    vor 7 Monaten

    @mmmlll  schrieb:
    Could you tell me please when they can contact me?

    Please specify a time slot between 7:00 a.m. and 11:00 p.m.

     

  • Community Guide

    vor 7 Monaten

    @mmmlll 

    You can write here or in your profile when you are available.
    Of course, I can't say exactly when the team will get in touch with you.

     

    4

    Antwort

    von

    vor 7 Monaten

    Good evening @mmmlll,

     

    I tried to call you again but was not successful. Anyway: A call from my "manager or a higher specialist" is not possible right now. And it would not change anything about the answer (because I still cannot find you in the main system).

    Furthermore, the complaint was already done by me with the E-Mail I have mentioned.

    I will gladly call you again if you have further questions or more complains, just give me a timeframe. Fröhlich

     

    Sincerely,

     

    Johannes

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

1 Sterne Mitglied

in  

292

0

10

Gelöst

1 Sterne Mitglied

in  

1037

0

3

1 Sterne Mitglied

in  

155

0

1

vor einem Jahr

1 Sterne Mitglied

in  

103

0

2

Gelöst

1 Sterne Mitglied

in  

222

0

2