Solved
[New customer] Error on DSL account ( [Neukunde] Fehler auf DSL-Konto)
6 years ago
Hello,
sorry if I write in English, I moved to Berlin only recently, I'll provide a Google-translated German.
I just recently signed up with Telekom for a Magenta Zuhause XL 250. I have a Speedport Smart 3 modem.
The line was supposed to be activated last Thursday, the on-site visit was deemed not necessary.
I managed to set things up to a point: on the router, the indicators Status, Link, Online and WLAN are all light up and stable.
On the router panel, the Internet connection shows up as active, and so does DSL synchronization (but at first glance the synchronization values seems appropriate for a 100Mbit, mine should be a 250Mbit).
Unfortunately when I try to connect any device I receive the message below, immediately after WiFi authentication, supposedly from Vodafone (I didn't sign anything with Vodafone, only Telekom), and after the message all internet requests (other than requests to the router setup panel) always end up timing out (i.e. no internet access).
Could you please help me identifying the problem?
Thank you very much.
Gabriele
--- German ---
Hallo,
Entschuldigung, wenn ich auf Englisch schreibe, erst kürzlich nach Berlin gezogen bin, werde ich ein Google-übersetztes Deutsch liefern.
Ich habe mich kürzlich bei der Telekom für eine Magenta Zuhause XL 250 angemeldet. Ich habe ein Speedport Smart 3-Modem.
Die Leitung sollte letzten Donnerstag freigeschaltet werden, der Besuch vor Ort wurde als nicht erforderlich erachtet.
Ich habe es bis zu einem gewissen Punkt geschafft: Auf dem Router leuchten die Anzeigen Status, Link, Online und WLAN alle auf und sind stabil.
Auf dem Router-Panel wird die Internetverbindung als aktiv angezeigt, ebenso wie die DSL-Synchronisierung (auf den ersten Blick scheinen die Synchronisierungswerte für 100 MBit geeignet zu sein, meins sollte 250 MBit sein).
Leider erhalte ich beim Versuch, ein Gerät anzuschließen, unmittelbar nach der WLAN-Authentifizierung die folgende Nachricht, angeblich von Vodafone (ich habe bei Vodafone nichts unterschrieben, nur bei der Telekom), und nach der Nachricht alle Internetanfragen (außer Anfragen an den Router) Setup Panel) läuft immer aus (dh kein Internetzugang).
Könnten Sie mir bitte helfen, das Problem zu identifizieren?
Vielen Dank.
Gabriele
Edit: Bild gelöscht, da persönliche Daten enthalten. // Picture deleted for privacy reasons. Anna Si.
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Accepted Solution
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6 years ago
As mentioned on the phone, I'd be glad to read that my colleague will have fixed your line tomorrow.
If you need any further assistance, we'll be here for you
Kind regards
Anna Si.
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6 years ago
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