Speedport Pro verliert täglich LTE Verbindung

vor 3 Jahren

An den letzen zwei Tagen hatte ich morgens keine LTE Verbindung. Nach einem Neustart wird LTE vom Speedport Pro wieder aufgebaut.

Da mein Hausanschluss noch nicht bereitgestellt werden konnte, nutze ich NUR LTE .

Bei Ausfall bin ich auch telefonisch nicht erreichbar und merke es gar nicht!


MfG

Volker & Antje

210

4

  • vor 3 Jahren

    Guten Morgen @Antje & Volker 

     

    Alles was ich zu dem Problem gefunden habe, ist das ein Austausch das Problem gelöst hat.

    Eventuell schauen sie einmal ob ein Update für den Router verfügbar ist? Wenn ja, bitte updaten.

    Dann würde ich noch einen Reset versuchen:

    "Klicken Sie dazu im Übersichtsbildschirm auf die Schaltfläche „Einstellen“. Wählen Sie anschließend den Eintrag „Problembehandlung“ aus. Klicken Sie auf „Zurücksetzen aller Einstellungen“  und dann auf „Werkseinstellungen“

     

    Sollten sie dann auch nicht weiterkommen, empfehle ich an der Hotline einen Austausch zu erfragen.

    Alternativ können sie auch warten, bis sich hier ein Teamie einschaltet und sich mit ihnen in Verbindung setzt.

    Ihr Kundenprofil haben sie ja ausgefüllt. Bitte vergessen sie nicht, ihre Erreichbarkeit einzutragen.

     

    0

  • vor 3 Jahren

    Antje & Volker

    Bei Ausfall bin ich auch telefonisch nicht erreichbar und merke es gar nicht!

    Bei Ausfall bin ich auch telefonisch nicht erreichbar und merke es gar nicht!

    Antje & Volker

    Bei Ausfall bin ich auch telefonisch nicht erreichbar und merke es gar nicht!


    Hier im Kundencenter ne Rufumleitung bei nicht erreichbar einrichten,

    dann kommen die Anrufe auf dem Handy raus.

    0

  • vor 3 Jahren

    Guten Abend @Antje & Volker .

    Hat der Ratschlag von @ Geralt von Riva  geholfen?

    Falls nicht sagen, Sie mir kurz Bescheid und ich schaue mir die Sache genauer an.

    Ich freue mich auf Ihre Rückmeldung und bin optimistisch eingestellt,

    dass wir eine gemeinsame Lösung finden.

    Beste Grüße

    Martin Bo.

    1

    Antwort

    von

    vor 3 Jahren

    Bis jetzt blieb die LTE Verbindung stabil. Zwischenzeitlich habe ich die Sicherheitseinstellungen ausgeschaltet. 
    So kann es bleiben.

    Uneingeloggter Nutzer

    Antwort

    von

Uneingeloggter Nutzer

Frage

von

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

in  

133

0

3

in  

185

0

2

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.