Solved
Telekom promised but now ignoring my request and making me suffer for last couple of weeks.
3 years ago
Ich bin Telekom-Kunde und bin an einen neuen Ort gezogen. An meinem neuen Wohnort wird gerade ein Glasfaseranschluss verlegt, der noch nicht fertig ist. Sie haben mir also eine Speedbox als Übergangslösung gegeben. Während dieses Prozesses habe ich erklärt, dass 100 GB für die Speedbox nicht ausreichen. Man bestätigte mir, dass dieses Limit nicht gilt, da Sie ein Internet-Kunde sind. Wenn Sie kein Datenvolumen mehr haben, rufen Sie uns einfach an, wir füllen es kostenlos auf. Als ich Ende Oktober angerufen habe, um mehr Daten zu erhalten, haben sie sie wieder aufgefüllt.
In den letzten zwei Tagen habe ich wirklich damit zu kämpfen, dass sie sich mit mir in Verbindung setzen, um die Daten wieder aufzufüllen. Sie verweisen mich hierhin und dorthin und unterbrechen schließlich meinen Anruf. Im letzten Gespräch sagt der Kundendienstmitarbeiter, dass es nur gegen 44,95 Euro möglich ist. Sie bringen mich in eine völlig hilflose Situation. Jedes Mal, wenn ich anrufe, habe ich 30-40 Minuten Zeit, um das Problem zu lösen, aber am Ende bekomme ich keine Lösung. Als Anhaltspunkt füge ich den Screenshot bei, der zeigt, wie lange ein Anruf gedauert hat.
I am a telekom customer and I moved to new location. In my new location they are putting fiber and they are not yet ready. So, they gave me a speedbox as a temporary solution. During this process, I explained that 100GB for speedbox is not sufficient. They confirmed that, as you are an internet customer, so this limit is not applicable. Whenever you are out of data then just call us, we will refill it free. End of October when I called them for more data, they refilled it.
For last two days, I am really struggling them to get in touch with them to refill again. They are putting me here and there and finally disconnecting my call. In last conversation, the CSR guy is saying it is possible only against 44.95 Euro. They are putting me in a completely helpless situation. Everytime I am in a call with 30-40 minutes to resolve the issue but end up with no resolution. Just for reference purpose, I am attaching the screenshot, how long a call happened.
Please looking for a resolution. Feel like harassment.
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3 years ago
Nachdem ich den obigen Beitrag abgeschickt habe, sehe ich, dass sich in meiner Bestellung etwas getan hat. Ich habe eine E-Mail über den Versand meines Pakets erhalten und darüber, wann der Techniker kommen wird. Aber ich habe keine E-Mail/Nachricht/Anruf über die Aufladung erhalten. Bis eine neue Verbindung hergestellt ist, muss ich über die Speedbox Zugang zum Internet haben. Ich habe sogar eine E-Mail darüber erhalten, wie ich die Speedbox rechtzeitig zurückschicken kann, da sonst die Miete berechnet wird. Aber meine Bitte ist, dass Sie die notwendigen Schritte unternehmen, um die Daten auf der Speedbox aufzuladen, bis die neue Verbindung hergestellt ist.
After submitting above post, I see there is some movement in my order. I received email about my package shipment and when the technician will come. But I did not receive any email/message/call about the top up. Until new connection is established I must have access to the internet through the speedbox. Even I received one email about how to return the speedbox in time otherwise rent will be charged. But my request is please take some necessary step to top up the data into the speedbox until the new connection is established.
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3 years ago
dass Sie die notwendigen Schritte unternehmen, um die Daten auf der Speedbox aufzuladen, bis die neue Verbindung hergestellt ist.
ich habe jetzt das Team informiert, bitte unter der im Profil angegebenen Rufnummer erreichbar sein, danke.
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from
3 years ago
Nachdem ich den obigen Beitrag(Telekom promised but now ignoring my request and making me suffer for last couple of weeks.) abgeschickt habe, sehe ich, dass sich in meiner Bestellung etwas getan hat. Ich habe eine E-Mail über den Versand meines Pakets erhalten und darüber, wann der Techniker kommen wird. Aber ich habe keine E-Mail/Nachricht/Anruf über die Aufladung erhalten. Bis eine neue Verbindung hergestellt ist, muss ich über die Speedbox Zugang zum Internet haben. Ich habe sogar eine E-Mail darüber erhalten, wie ich die Speedbox rechtzeitig zurückschicken kann, da sonst die Miete berechnet wird. Aber meine Bitte ist, dass Sie die notwendigen Schritte unternehmen, um die Daten auf der Speedbox aufzuladen, bis die neue Verbindung hergestellt ist.
After submitting above post, I see there is some movement in my order. I received email about my package shipment and when the technician will come. But I did not receive any email/message/call about the top up. Until a new connection is established I must have access to the internet through the speedbox. Even I received one email about how to return the speedbox in time otherwise rent will be charged. But my request is please take some necessary step to top up the data into the speedbox until the new connection is established.
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3 years ago
Good evening @Suman Mitra an welcome to our Community!
Thank you for the call, even it's very late. As discussed you got 100GB without beeing charged for it. Also I mentioned the note, that on the 18th your wife will be the contact partner for the technician.
I wish you all the best and if you have any further questions, please let me know!
@falk2010 Vielen Dank für die Meldung, hat sich etwas schwieriger gestaltet, als angenommen.
Viele Grüße / Kind regards Sven Ö.
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from
3 years ago
I would like to thank all of you for your support and cooperation. You resolved it so quickly. Now I am just expecting the process on 18th should be seemless. Again, your help is much appreciated.
I would like to thank all of you for your support and cooperation. You resolved it so quickly. Now I am just expecting the process on 18th should be seemless. Again, your help is much appreciated.
Thanks for your response!
Let us know how things are going on...
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from
3 years ago
You're welcome @Suman Mitra .
Please keep us informed. Have a great sunday!
Kind regards Sven Ö.
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3 years ago
Hello Team,
I would like to inform you that, I received two modems against two orders.
Auftrags-Nr. 2041554399 vom 10.11.2022 - received yesterday.
Auftrags-Nr. 2041558851 vom 11.11.2022 - received today.
I already unboxed the first one. Please suggest next course of action. Definitely, I have to return one of them to avoid rent.
Thanks
Suman Mitra
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