Gelöst

Unable to activate fiber optic connection

vor 11 Monaten

ich habe heute den "Glasfaser-Anschluss" Link erhalten, bin aber den Schritten bis zum Ende gefolgt und habe einen Fehler erhalten. Ich habe es mehrmals mit dem gleichen Ergebnis versucht. Ich denke, Glasfaser-ID und Modem-ID sind sehr klar und ich habe sie nicht falsch ausgefüllt.

 

 

 

Was soll ich als nächstes tun?

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    • vor 11 Monaten

      jarvan

      Was soll ich als nächstes tun?

      Was soll ich als nächstes tun?
      jarvan
      Was soll ich als nächstes tun?

      Das was in der Fehlermeldung steht = die Nummer anrufen.

      2

      Antwort

      von

      vor 11 Monaten

      Vielen Dank für den Rat, ich habe es versucht, aber ich spreche im Moment kein Deutsch und dieses Telefon unterstützt nur Deutsch.

      Antwort

      von

      vor 11 Monaten

      Hallo @jarvan

       

      in welcher Sprache können wir dir denn weiterhelfen? Ein paar sind bei uns vertreten. 😉

       

      Viele Grüße

      Dorothea T.

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor 11 Monaten

      Werden Telekom Geräte Speedport Smart 4 plus oder Glasfaser Modem 2 benutzt oder Fremdgeräte?

      1

      Antwort

      von

      vor 11 Monaten

      Speedport Smart 4 und Glasfaser Modem 2

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor 11 Monaten

      Hallo @Dorothea T. 

       

      Englisch ist in Ordnung.

       

      Ich habe auch das Formular auf der Telekom-Website ausgefüllt und einige Anhänge hinzugefügt, um das Problem zu erläutern.

       

      Vielen Dank und viele Grüße

      Jarvan

      0

    • vor 11 Monaten

      So far, no one has contacted me.
      There has also been no response to the contact form I submitted. I don't even know if anyone is working on this issue with me.
      Every time I get an email from Telekom, I get excited, but it turns out to be a marketing advertisement 😅

      1

      Antwort

      von

      vor 11 Monaten

      Hey @jarvan,

       

      I'm sorry you haven't heard from us yet.

      Since it's Sunday I don't want to call you without talking about that to you first.

       

      When would a call suit you?

       

      Best regards

      Louisa

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor 11 Monaten

      Hey  @Louisa G. 

       

      Thank you for your kind reply. Please feel free to call me anytime, even now.

       

      I really need to get my internet connected as soon as possible.

       

      Best regards,

      Jarvan

      8

      Antwort

      von

      vor 11 Monaten

      Hey @jarvan,

       

      I just received the feedback from my colleagues, that a technician has to come to you in order to check the Home-ID and get that one right.

       

      For that my colleagues made an appointment for this Saturday. If you are not home then, please let me know, so we can change the appointment together.

       

      Kind regards

      Louisa

      Antwort

      von

      vor 11 Monaten

      Hey @Louisa G. ,
      Thank you for arranging the appointment. Is it possible to schedule the technician’s visit earlier? I will be at home from Tuesday to Thursday this week.

      If no earlier times are available, Saturday will also work for me.

      Thank you!

      Best regards
      Jarvan

      Antwort

      von

      vor 11 Monaten

      Hey @jarvan

       

      I'm glad we found an earlier appointment that suits you. Fröhlich
      If you need anything afterwards, please let me know.

       

      Kind regards

      Louisa

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor 11 Monaten

      @Louisa G. Thank you very much for your support! Much appreciated!

      0

    • vor 11 Monaten

      Update:

      A technician visited today, and I appreciate all the support so far. Unfortunately, my issue remains unresolved as the Home-ID on the fiber box in my apartment is invalid.

      It seems another technician will need to come to install a new fiber box, but the exact timing is still uncertain. For now, I can only wait.

      0

    • vor 11 Monaten

      Hi @Louisa G. ,

       

      Thank you for your help always. Are you still able to assist me with the further steps?

       

      I am currently waiting for Telekom to help me find my Home-ID . Today, I received new information that might expedite the process. I was informed that “der Anschluss ist auf Port 9 am Glasfaser-AP geschaltet.” I hope this can help in locating my Home-ID faster.

       

      Additionally, I encountered another issue. After the technician’s visit yesterday, I received a new fiber order. Now, I have two pending orders awaiting activation. Could you please also have a look at this problem? I'm so confused right now, I don’t know what to do next and how long it will take to resolve this issue.

       

      Thank you very much for your help.

       

      Best regards

      Jarvan

      0

    • vor 11 Monaten

      Dear Customer Service Team,

       

      I hope this message finds you well.

       

      Today, I received an invoice stating that the fees for June will be deducted from my IBAN account, which is acceptable to me. However, I am currently facing a serious problem: I have two orders at my address, resulting in duplicate contracts.

       

      My concern is that I may end up paying for two contracts while still not having a functioning internet connection. This situation is extremely inconvenient and frustrating for me.

       

      The problem lies in the incorrect Home-ID in my room, and I have not yet received the correct number. A technician visited my home, made some phone calls, but the issue was not resolved. After he left, I received an email with a new fiber order, meaning I now have a new phone number and a new contract.

       

      Please explain why I received this new contract. Do I need to pay for this new contract? If so, please cancel this new contract. Not only do I not have a working internet connection, but I also have to pay double? This is unacceptable!

       

      Please urgently help me resolve these two issues:

       

      1. Find the correct Home-ID for me.

      2. Cancel the duplicate contract.

       

      To expedite the resolution of this issue, I provide the following information for your reference:

       

      Additionally, I received information from my landlord that “der Anschluss ist auf Port 9 am Glasfaser-AP geschaltet.” I hope this helps you locate my Home-ID more quickly.

       

      Please address this issue promptly and contact me via email. If a phone call is necessary, please communicate with me in English as my German is not good.

       

      Thank you very much for your assistance.

       

      Best regards

      Jarvan

      0

    • vor 11 Monaten

      Hallo Telekom-Support-Team,

       

      ich hoffe, diese Nachricht erreicht Sie wohlbehalten.

       

      Heute habe ich eine Rechnung erhalten, die besagt, dass die Gebühren für Juni von meinem IBAN-Konto abgebucht werden, was für mich akzeptabel ist. Allerdings habe ich derzeit ein ernstes Problem: An meiner Adresse gibt es zwei Bestellungen, was zu doppelten Verträgen führt.

       

      Meine Sorge ist, dass ich möglicherweise für zwei Verträge zahlen muss, obwohl ich immer noch keine funktionierende Internetverbindung habe. Diese Situation ist für mich äußerst unpraktisch und frustrierend.

       

      Das Problem liegt in der falschen Home-ID in meinem Zimmer, und ich habe noch nicht die richtige Nummer erhalten. Ein Techniker war bei mir zu Hause, hat einige Telefonate geführt, aber das Problem wurde nicht gelöst. Nachdem er gegangen war, erhielt ich eine E-Mail mit einem neuen Glasfaserauftrag, was bedeutet, dass ich jetzt eine neue Telefonnummer und einen neuen Vertrag habe.

       

      Bitte erklären Sie mir, warum ich diesen neuen Vertrag erhalten habe. Muss ich für diesen neuen Vertrag bezahlen? Falls ja, bitte stornieren Sie diesen neuen Vertrag. Ich habe nicht nur kein funktionierendes Internet, sondern muss auch doppelt bezahlen? Das ist inakzeptabel!

       

      Darüber hinaus sind inzwischen zehn Tage vergangen, seit ich dieses Problem erstmals gemeldet habe, und ich konnte mein Internet immer noch nicht aktivieren. Auch nach dem Besuch des Technikers bleibt das Problem ungelöst.

       

      Bitte helfen Sie mir dringend, diese beiden Probleme zu lösen:

       

      1. Finden Sie die richtige Home-ID für mich.

      2. Stornieren Sie den überflüssigen Vertrag.

       

      Außerdem habe ich von meinem Vermieter die Information erhalten, dass “der Anschluss auf Port 9 am Glasfaser-AP geschaltet ist”. Ich hoffe, dies kann Ihnen helfen, meine Home-ID schneller zu finden.

       

      Bitte bearbeiten Sie dieses Problem umgehend und kontaktieren Sie mich per E-Mail. Falls ein Telefonanruf erforderlich ist, bitte ich darum, dies auf Englisch zu tun, da mein Deutsch nicht gut ist.

       

      Vielen Dank für Ihre Unterstützung.

       

      Mit freundlichen Grüßen

      Jarvan

      11

      Antwort

      von

      vor 11 Monaten

      Hi  @Christian Ha. ,

      Thank you very much for taking care of this issue.

      I hope the following detail can help expedite the process of finding my Home-ID : “der Anschluss ist auf Port 9 am Glasfaser-AP geschaltet.

       

      Thank you once again for your help.

      Best regards

      Jarvan

      Antwort

      von

      vor 11 Monaten

      Hi @Christian Ha. @Inga Kristina J. ,

      I hope I am not disturbing you, but could you please update me on any progress?

       

      Thanks a lot!

      Kind regards, 

      Jarvan

      Antwort

      von

      vor 11 Monaten

      Hi @jarvan

       

      my colleague @Christian Ha. will get back to you tomorrow. 

       

      Kind regards Inga Kristina

      Uneingeloggter Nutzer

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