Gelöst
Die neue SIM-Karte erkennt das Netzwerk nicht
vor 9 Monaten
Hallo. Ich habe die SIM-Karte vor etwa 42 Stunden in das Telefon eingelegt und Mitarbeiter der Telekom teilten mir mit, dass die Karte aktiviert sei.
Das Telefon erkennt diese Karte, aber die SIM-Karte kann keine Verbindung zum Netzwerk herstellen.
Ein Neustart hilft nicht, das Problem liegt nicht am Telefon. Andere SIM-Karten funktionieren
Was kann ich sonst noch tun?
English version
Hello. I put the SIM card in the phone about 42 hours ago and Telekom staff told me that the card was activated.
The phone recognizes this card, but the SIM card cannot connect to the network.
Restarting does not help, the problem is not with the phone. Other SIM cards work
What else can I do?
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vor 3 Jahren
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vor 9 Monaten
Hallo @DisMorales,
was heißt "Das Telefon erkennt die SIM-Karte"? Meinst du damit, dass es die SIM- PIN akzeptiert? Wenn ja, das ist ein lokaler Vorgang, der nichts mit dem Mobilfunknetzwerk selbst zu tun hat. Wenn sich die SIM-Karte nicht ins Mobilfunknetz einwählt, ist das ein Hinweis, dass sie noch nicht aktiviert ist. Schau mal auf dieser Seite nach, ob du sie dort aktivieren kannst: https://www.telekom.de/hilfe/sim-aktivieren?samChecked=true
Liebe Grüße
Lutz
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Antwort
von
vor 9 Monaten
Entschuldigen Sie, wenn der Beitrag etwas verwirrend ist. Ich spreche nicht wirklich Deutsch, also benutze ich einen Übersetzer.
Mein Telefon erkennt, dass die SIM-Karte zur Telekom gehört und bietet mir sogar die Möglichkeit, mich mit dem Telekom-Netz zu verbinden. Die SIM-Karte selbst stellt aber gar keine Verbindung her. SIM- PIN wird auch akzeptiert
Die SIM-Karte ist aktiv, wie mir Telekom-Mitarbeiter und der von Ihnen angegebene Link mitgeteilt haben.
Antwort
von
vor 9 Monaten
No problem, @DisMorales, we can switch to English.
How do you recognise that the SIM card does not connect with the mobile network of Telekom? Is there any error message? What happens when you try to connect? Did you buy the SIM card from Telekom directly or is it a vendor who uses the mobile network of Telekom like Freenet, Klarmobil, or Congstar?
Antwort
von
vor 9 Monaten
Great,thank you, @LutzV !
So my phone recognises the card, by showing me "Telekom.de" name of the card, it detects the network although "emergency calls only".
The phone also shows me a "Telekom.de (currently unavailable)" in "Calls and SMS" setting.
In "Network" setting I can manually choose a network for the SIM, which is "Telekom.de" in our case, but I only get a "couldn't connect" message.
APN settings are also automatically applied and they are valid.
I bought it through Telekom.de website.
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
vor 9 Monaten
Hello @DisMorales,
"emergency calls only" indicates that the SIM card has not been activated yet, no Matter what the Telekom employee told you. Try to activate it at https://www.telekom.de/hilfe/sim-aktivieren?samChecked=true
If that does not work you might want to grab another SIM card, put it into your phone and call Telekom customer service at 0800 330 2202. They might help. You also might wait here for a Telekom employee seeing your post and contacting you. But that might take some time. In the mean time, make sure that you provided your personal information here: https://telekomhilft.telekom.de/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:telekom-custom-user-profile-userdata This information can be only seen by you and Telekom employees.
Best regards,
Lutz
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Antwort
von
vor 9 Monaten
Hello, @LutzV !
I tried to activate it, but it is already written "active" and if I try to enter settings, the system sends me a confirmation code to the number which is on the SIM that doesn't work.
I have already contacted a Telekom employee, he tried his best to help me, but at the very end, we decided to get me a new SIM.
Thank you very much for your time and help!
Kind regards,
DisMorales
Antwort
von
vor 9 Monaten
Hello @DisMorales.
I see that you got help from our telephone support – great.
I am very pleased that you were able to solve the problem together.
Kind regards
Caro
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
Akzeptierte Lösung
akzeptiert von
vor 9 Monaten
Hello, @LutzV !
I tried to activate it, but it is already written "active" and if I try to enter settings, the system sends me a confirmation code to the number which is on the SIM that doesn't work.
I have already contacted a Telekom employee, he tried his best to help me, but at the very end, we decided to get me a new SIM.
Thank you very much for your time and help!
Kind regards,
DisMorales
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Uneingeloggter Nutzer
Frage
von