Gelöst

Netflix Amazon Apps funktionieren nicht

vor 4 Jahren

Seit kurzem muss ich ständig ! den Media Receiver neu starten, sonst funktionieren Apps wie Amazon und Netflix nicht mehr. 

Setting : 

Glasfaser 

Router 

Media Receiver 

In Canton Soundbar 10 

Von Soundbar in Phillips OLED 855

Von dort mit ARC zurück zur Soundbar 

Funktioniert ca 1 Tag nach reset, dann wieder Fehlermeldung - es ist ein Problem aufgetreten .... 

Wer kann helfen ? 

 

 

385

6

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 4 Jahren

    MR direkt via LAN mit Router verbunden?

    Direkte LAN Verbindung ist für weitere Vorgehensweise unerlässlich!

    Sollte eine Router zu MR : WLAN  oder dLAN Verbindung bestehen, bitte zunächst kappen und beide Geräte direkt

    via LAN verbinden.

     

    Wenn LAN Verbindung vorhanden, MR und Router stromlos machen.

    An dem Router sollte nur noch eine Verbindung zum MR vorhanden sein, alle anderen Verbindungen vorübergehend unterbrechen.

    Möglicherweise vorhandene Switche oder dLAN Geräte außer Betrieb nehmen.

     

    Nach mind. 20Minuten Wartezeit Router und MR   einschalten.

    Wenn MR nicht hoch läuft, nochmals versuchen Zwangsupdate durchzuführen.

     

    Wenn immer noch kein Erfolg, Werk Reset an der Reset Taste am MR durchführen. Vorhandene Festplatte bitte vorher entfernen, da durch ein Geräte Reset auch die Inhalte auf der Festplatte verloren gehen.

     

    Sollte deine derzeitige Verbindung zwischen den Router und Receiver eine andere als LAN sein und du nach erfolgreichem Reset mit einer LAN Verbindung ( wenn zunächst auch nur provisorisch) wieder zurück (z.B. von LAN auf WLAN) wechselst und das Problem erneut entsteht, so liegt es an dieser Verbindung. Die Telekom garantiert ein einwandfreies Magenta TV nur über LAN. 

     

    Nach durchgeführten erfolgreichen HARD-Reset kann die Festplatte nachträglich wieder eingebaut werden.

     

    Sollten die oben aufgeführten Schritte bis hin zum Werkreset nicht zum Erfolg führen, so kann man ein Hardware Defekt nicht mehr ausschließen. In diesem Fall bitte Receiver Umtausch anstoßen.

    0

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

Gelöst

vor 8 Jahren

in  

1345

1

4

in  

556

0

2

Gelöst

in  

4057

0

7

in  

1607

0

3

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.