Äußerst instabiles und langsames Internet

vor einem Jahr

Deutsche Version unten

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Dear Community.

 

I apologize that I do not speak German, when I will attach a machine translation for your convenience to read below. The last time I contacted you guys you took 3 months to fix my internet problem and I was thankful for that. However, now things have gotten worse again.

 

I have recently noticed that my internet speed is very slow, after measuring it it doesn't reach 35% of what I was promised in my contract (100Mb), which is simply unacceptableNot only that, but I suffered an internet outage from the contact in exactly the same way as the last time.

 

Previous Problem/Frühere Ausgaben 

 

In short, since yesterday, I lose my internet connection 20-50 times a day for at least 3 minutes each time. So, technically, my apartment can be described as having no internet at the moment.

 

Below are excerpts from only the last hour of weblogs.

 

Router dialog:

2023-12-04 21:07:49(R009) Internetverbindung wurde durch Speedport Smart 4 Typ A getrennt.

2023-12-04 21:05:32(R009) Internetverbindung wurde durch Speedport Smart 4 Typ A getrennt.

2023-12-04 21:00:46(R009) Internetverbindung wurde durch Speedport Smart 4 Typ A getrennt.

2023-12-04 20:46:25(R009) Internetverbindung wurde durch Speedport Smart 4 Typ A getrennt.

2023-12-04 20:44:15(R009) Internetverbindung wurde durch Speedport Smart 4 Typ A getrennt.

2023-12-04 20:37:49(R009) Internetverbindung wurde durch Speedport Smart 4 Typ A getrennt.

2023-12-04 20:31:23(R009) Internetverbindung wurde durch Speedport Smart 4 Typ A getrennt.

2023-12-04 20:28:39(R009) Internetverbindung wurde durch Speedport Smart 4 Typ A getrennt.

2023-12-04 14:08:29(R009) Internetverbindung wurde durch Speedport Smart 4 Typ A getrennt.

 

 

 

Liebe Gemeinde.

 

Ich entschuldige mich, dass ich nicht Deutsch spreche, wenn ich eine maschinelle Übersetzung für Ihre Bequemlichkeit unten zu lesen anhängen. Das letzte Mal, als ich mich an euch gewandt habe, habt ihr 3 Monate gebraucht, um mein Internetproblem zu lösen, und dafür war ich dankbar. Jetzt ist es aber wieder schlimmer geworden.

 

Ich habe vor kurzem festgestellt, dass meine Internetgeschwindigkeit sehr langsam ist. Nach einer Messung erreicht sie nicht einmal 35 % dessen, was mir in meinem Vertrag versprochen wurde (100Mb), was einfach inakzeptabel ist. Nicht nur das, sondern ich hatte auch einen Internetausfall durch den Kontakt auf genau dieselbe Weise wie beim letzten Mal.

 

Im Folgenden finden Sie einen Auszug aus dem Routerprotokoll der letzten Stunde.

 

 

 

Marcsims_1-1701719973001.png

 

Can you help me, again?

 

Best regards to everyone.

 

 

----------update-----------

 

Die Online-Tests haben keine Probleme gelöst.

Tatsächlich war es für mich extrem schwierig, überhaupt Zugang zu diesem Test zu bekommen.

Sein einziges Ergebnis ist, dass ich Sie kontaktieren muss.

Marcsims_0-1701722411298.png

 

Marcsims_1-1701722415820.png

 

 

 

719

53

    • vor einem Jahr

      @Marcsims Hier Kannst Deine Leitung mal Vorprüfen und auch eine Meldung absetzen
      https://www.telekom.de/hilfe/hilfe-bei-stoerungen

      1

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Ich habe es versucht und habe mehrere Entscheidungen getroffen. Das Ergebnis ist jedes Mal dasselbe - keine Lösung, keine Möglichkeit zu erfahren, warum, lassen Sie mich mit Ihnen Kontakt aufnehmen.

       

      fa237c71197107add57130743943adf.png

      853a8425fb51e607f1a849d845ef84b.png

        

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor einem Jahr

      Sorry to hear of troubles again. However, the best procedure is to report the issues again. Please open a support ticket using the link below and following the steps:

      https://www.telekom.de/hilfe/hilfe-bei-stoerungen/leitungspruefung

      1

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Okay, es wurde abgeschickt.

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor einem Jahr

      @Marcsims schau mal deine PN an, Brief oben rechts unter Deinem Avatar oder klick auf den Link https://telekomhilft.telekom.de/t5/notes/privatenotespage Gruß Andi

      1

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Erhalten und danke für Ihre Unterstützung.

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor einem Jahr

      Now proceed with „Weiter“ that the issue will be reported to the relevant department…

      0

    • vor einem Jahr

      I think I successfully reported it.

      OK, last time I contacted support directly in the forum.

      0

    • vor einem Jahr

      @Marcsims schau dir deine Leitung jetzt noch mal an. Falls das in den nächsten Tagen wieder vorkommt ping mich an.

      VG

      2

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Marcsims_0-1701725924509.png

       

      Die Geschwindigkeit war völlig normal, ok, ich werde es noch ein paar Tage beobachten.

      Wenn es weitere Probleme gibt, werde ich mich melden.

      Es gibt keinen Zweifel, du bist ein Engel.

       

       

       

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Übrigens, was ist die Ursache des Problems? Beim letzten Mal brauchten sie drei Monate und sieben Besuche, um das Problem zu beheben.

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor einem Jahr

      @Marcsims Leitungswete sehen alle gut aus, momentan kann ich mir das nicht erklären. Wie bereits geschrieben, wenn die Werte wieder runter gehen melde dich bei mir.

      VG Andi

      5

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Es tut mir leid, ich habe Ihren Anruf nicht bemerkt.

       

      Sie können mich jederzeit wieder anrufen, aber bitte beachten Sie, dass ich kein Deutsch spreche.

       

      Auch eine E-Mail oder SMS ist durchaus möglich, wobei Sie mit mir auf Deutsch kommunizieren können.

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Hi Andi 

      I have exactly the same problem as Marcsims, only 65 dl / 29 up on a 100/40 line. I have only started my contract recently after a switch from another provider where this issue did not exist. 

      Can you please check and fix this with me?

       

      Thanks in advance.

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Hi there @docfarzad,

       

      Thank you very much for your message! Fröhlich We'll look into this matter as soon as possible. I'd suggest carrying on this conversation on the phone in order to get to the bottom of the stated issue. Is there a suitable timeframe you can offer in which we can get in touch with you?

       

      Kind regards

       

      Christian H.

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor einem Jahr

      @Chill erst mal 

       

      Hallo Andi,

       

      ich habe genau das gleiche Problem wie Marcsims, nur 61,7 dl / 22,6 ul bei einer 100/40er Leitung, und das seit mehreren Wochen (Route Neustart ändert nix).

      Kannst du das bitte bei mir auch prüfen und beheben? 

      Danke!

       

      Gruß

      Tom

      0

    • vor einem Jahr

      Hallo @-_Tom_-,

       

      vielen Dank für das freundliche Gespräch.

       

      Sehr schön, dass nun nach der Rekonfig, die Geschwindigkeit wieder so ist wie sie sein soll.

       

       

      Grüße Detlev K.

      0

    • vor einem Jahr

      Danke Detlev K.!

      Jetzt 107 und 42, passt wieder.

       

      Gruß

      Tom

      0

    • vor einem Jahr

      Hallo @Detlev K. und @Chill erst mal 

       

      ich hoffe ich bin hier richtig ..  ich habe leider seit einiger Zeit das selbe Problem wie die User vor mir. Ich habe hier den Magenta ZuhauseXL Vertrag wobei 250 mbit ankommen sollten. Nach einigen Messungen heute konnte ich maximal 42 im download messen. Könnte mir vielleicht auch jemand helfen ? Fröhlich

       

      Vielen Dank im Voraus !

      Florianbauerfeld_0-1701816349791.png

      Florianbauerfeld_1-1701816420053.png

       

       

      4

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Guten Morgen @Schnixx25,

       

      füll bitte mal dein Nutzerprofil aus und nenne uns ein Zeitfenster, in dem wir dich zurückrufen können.

       

       

      Grüße Detlev K.

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Guten Morgen @Detlev K. ,

       

      vielen Dank für die schnelle Antwort. Das Profil sollte jetzt hoffentlich vollständig sein. Ein Rückruf wäre ideal nach 17.30 Uhr, da bin ich wieder zu Hause.

       

      Liebe Grüße

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Hallo @Schnixx25,

       

      danke, für deine Zeit. Wie besprochen, schaut sich jemand die Leitung am 9. Dezember 2023 zwischen 8 und 12 Uhr bei dir vor Ort an. 

       

      Halte uns nach dem Termin gerne auf dem Laufenden. 

       

      Danke,

      Sarah S. 

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor einem Jahr

      Hallo @Schnixx25,

       

      alles klar. Wir melden uns dann bei dir.

       

       

      Grüße Detlev K.

      0

    • vor einem Jahr

      Hallo zusammen,

       

      Techniker war vor Ort und musst ein Kabel am Hausanschluss neu verbinden. Vielen Dank für die Hilfe  @Sarah S.  !

       

      Liebe Grüße

      1

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      @Schnixx25

      Schnixx25

      @Schnixx25 geschrieben: Techniker war vor Ort und musst ein Kabel am Hausanschluss neu verbinden. Vielen Dank für die Hilfe @Sarah S. !

      @Schnixx25  geschrieben: Techniker war vor Ort und musst ein Kabel am Hausanschluss neu verbinden. Vielen Dank für die Hilfe  @Sarah S.  !
      Schnixx25
      @Schnixx25  geschrieben: Techniker war vor Ort und musst ein Kabel am Hausanschluss neu verbinden. Vielen Dank für die Hilfe  @Sarah S.  !

      Wunderbar & wenn jemand "vom Fach" ist, lässt es sich meist auch flink und elegant lösen. Fröhlich Hab' weiterhin einen schönen Abend.

       

      Greetz

      Stefan D.

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor einem Jahr

      Thanks for the nice conversation @Marcsims.

      As discussed, I have initiated a linereset. Please check if the disconnects also appear in the routerlog and if so please send it here.

      Additionally, please do a factory reset on your router so we can make sure that the source of the issue is not an installation error from one of the updates.

      I'm happy to hear from you, and I'm convinced that we will find a solution.

      Kind regards,

      Martin Bo.

      1

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Hello. Thank you for calling. It was a pleasure talking to you. @Martin Bo. 

       

      This is a log of router outages from the 15th until now, I've only excerpted the logs that represent network outages. Note that I rebooted the router around 7pm on the 15th and lost the previous logs, which were exactly the same before that.

       

      2023-12-15 19:33:57(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-15 19:45:55(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-15 19:59:57(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-15 22:44:17(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-15 22:47:14(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-16 04:23:40(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-17 14:22:40(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-17 15:10:21(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-18 11:11:24(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-18 13:59:20(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-18 17:14:00(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-18 19:37:03(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-18 19:47:45(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-18 20:51:06(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-18 22:34:10(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-18 23:27:00(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-18 23:37:02(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-18 23:49:29(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-19 00:41:03(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-19 12:29:25(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-19 13:02:10(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-19 13:29:58(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-19 13:32:12(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-19 13:50:23(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-19 14:01:41(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-19 15:26:39(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-19 17:39:33(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-19 17:44:39(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-19 18:32:55(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-19 18:41:59(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

      2023-12-19 19:01:00(R006-1) DSL antwortet nicht mehr (erfolgreiche DSL-Synchronisierung wurde verloren).

       

      Recorded dropouts are around 30. The actual number should be another 10 times more than that, as a very bad dropout also happened on Friday afternoon. In fact, as I write this post, I'm experiencing dropouts Traurig

       

      It either doesn't happen, or when it does, it lasts for hours like a tidal wave. This basically means no internet in my apartment during that time!

       

      More in formation here:

       

      https://telekomhilft.telekom.de/t5/Festnetz-Internet/Zyklische-Unterbrechung-der-Internetverbindung-R006-1-DSL/m-p/6062206#M1529142

       

      I'm going to reset the router now. Please, you guys, save me quickly.

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor einem Jahr

      @Martin Bo.  

       

      Reset is done.  I will let you know if it works.

      19

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Marcsims

      Hi, the technician came to the house today. I first wanted to file a complaint. I got my first call from him at 10:27am and he told me he was coming to my apartment. About 50 minutes later I received a second call in which he loudly demanded that I come downstairs to pick him up. I complied. When I got him, he complained loudly to me that I hadn't told him my room number and floor and that he had spent an extraordinary amount of time looking for me. He didn't speak English and my German is not very good, so I didn't fully understand what he was complaining about, in short he was very angry. While he was working at my house, he made two phone calls, ranting loudly on the phone about how much time he was wasting with me, and then more complaints that I couldn't quite understand. Honestly, I was shocked. I wanted to figure out whose problem this was. I've had over 5 technicians come to my apartment before and never had this problem. They always find my name, ring the doorbell and come to my door. I believe I left my room number with Telekom, but why did he say he didn't know? Secondly. After he fixed it, the internet speed went back to normal. As for the dropout problem, it needs to be observed for a while.

      Hi, the technician came to the house today.

       

      I first wanted to file a complaint.

       

      I got my first call from him at 10:27am and he told me he was coming to my apartment. About 50 minutes later I received a second call in which he loudly demanded that I come downstairs to pick him up. I complied.

       

      Marcsims_1-1704452976192.jpeg

       

       

      When I got him, he complained loudly to me that I hadn't told him my room number and floor and that he had spent an extraordinary amount of time looking for me. He didn't speak English and my German is not very good, so I didn't fully understand what he was complaining about, in short he was very angry.

       

      While he was working at my house, he made two phone calls, ranting loudly on the phone about how much time he was wasting with me, and then more complaints that I couldn't quite understand. Honestly, I was shocked.

       

      I wanted to figure out whose problem this was. I've had over 5 technicians come to my apartment before and never had this problem. They always find my name, ring the doorbell and come to my door. I believe I left my room number with Telekom, but why did he say he didn't know?

       

       

      Secondly. After he fixed it, the internet speed went back to normal. As for the dropout problem, it needs to be observed for a while.

      Marcsims

      Hi, the technician came to the house today.

       

      I first wanted to file a complaint.

       

      I got my first call from him at 10:27am and he told me he was coming to my apartment. About 50 minutes later I received a second call in which he loudly demanded that I come downstairs to pick him up. I complied.

       

      Marcsims_1-1704452976192.jpeg

       

       

      When I got him, he complained loudly to me that I hadn't told him my room number and floor and that he had spent an extraordinary amount of time looking for me. He didn't speak English and my German is not very good, so I didn't fully understand what he was complaining about, in short he was very angry.

       

      While he was working at my house, he made two phone calls, ranting loudly on the phone about how much time he was wasting with me, and then more complaints that I couldn't quite understand. Honestly, I was shocked.

       

      I wanted to figure out whose problem this was. I've had over 5 technicians come to my apartment before and never had this problem. They always find my name, ring the doorbell and come to my door. I believe I left my room number with Telekom, but why did he say he didn't know?

       

       

      Secondly. After he fixed it, the internet speed went back to normal. As for the dropout problem, it needs to be observed for a while.


      @Khaled A. 

       

      As I said before, this technician was very rude, he yelled at me in my apartment and complained loudly the entire time.

       

      He finally made me sign his electronic device, which he said was proof of his visit.

       

      He didn't fix the problem either, and if you look through the previous records, the problem reappeared four days after he left.

       

      So I really don't understand why I am now being charged 70+ euros.

       

      You can call me this afternoon, I'm not available between 2:50PM - 3:40PM, the rest of the time is fine. I speak English.

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Hi, @Khaled A. 

       

      I am available from now. Feel free to call me anytime.

       

      Or let me know if you want to call me tomorrow.

       

      best regards

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      Thanks for the nice conversation @Marcsims.

      As discussed, the additional service will be refunded, so you don't need to worry anymore.

      Please let me know how you or your landlord wants to proceed regarding upgrading the wiring system.

      Drop me a line if I can do anything for you.

      I wish you a great evening. 

      Kind regards,

      Martin Bo.

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    • vor einem Jahr

      Between 10 and 11 in the morning today (Sunday).

      2

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      @docfarzad

       

      I'll get back to you between 10 - 11 am 👍🏽

       

      Best regards Timur K. 

      Antwort

      von

      vor einem Jahr

      @docfarzad

       

      Thank you very much for the pleasant conversation earlier 😊

       

      As discussed, the download speed is currently throttled at 70 Mbit/s by our ASSIA system because the router was restarted too often (via the power plug). As a result, the system thinks that there have been disconnections on the line and then regulates the speed. It can take up to 21 days for the original speed to be restored. If the speed remains the same after this time, please contact us again here. 

       

      Here you can find the page for our WLAN help 🙏🏽

       

      Best wishes and Merry Christmas
      Timur K. 

      Uneingeloggter Nutzer

      Antwort

      von

    Uneingeloggter Nutzer

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