Solved

Aktuell MEGATHEK : Abspielen nicht möglich. bitte versuche es später erneut.

2 years ago

Hallo, heute ist der 22.07.2023 Uhrzeit 10:41 ist die MEGATHEK abgestürzt ?

Der Receiver MR601SAT_ACN hat sich die neueste Firmeware geladen und installiert, aber die Meldung:

X  Abspielen nicht möglich. bitte versuche es später erneut.

kommt zuverlässig.

Ich habe den Receiver schon merfach neu gestertet. Das Problem war auch gestern Abend schon....

wie ist die Definition von "später" ?
Von gestern Abend bis heute Vormittag ist für mich schon "später", aber wann ist für die Telekom "später" ?

 

Wo kann man sehen ob die Technik der MEGATHEK ausgefallen ist?

 

MEGATHEK_Abspielen_nicht_moeglich.jpg

1201

22

  • Accepted Solution

    accepted by

    2 years ago

    Hallo Jonas,

    das war der wichtigste Beitrag im bisgerigen Verlauf.
    Nach Test an einem anderen Fernseher, neuer als 2018, funktioniert die MEGATHEK, es liegt also nicht an der MEGATHEK,
    sondern an der völlig irreführenden Meldung.
    Wenn sich der Receiver schon die aktuellste Software holt, dann gehe ich davon aus dass die Verbindung über HDMI auch testet

    ob HDMI / HDCP unterstützt wird und eine entsprechende Meldung ausgegeben wird, und nicht so eine nichtssagende Meldung

    wie oben beschrieben. Egal wie "Später" definert wird, weder das Kabel ändert sich dadurch, noch der HDMI -Eingang des

    Fernseher (Panasonic von 2010 laut Datenblatt kennt der kein HDCP ).

    Die korrekte Meldung wäre so etwas wie "Das Endgerät unterstützt kein HDMI / HDCP ...", dann hätte man einen Ansatz

    um den tatsächlichen Fehler zu finden und es wird nicht von allen möglichen Leuten irgendwas vermutet und unsinnige Vorschläge gemacht was hier übergaupt nicht weiter hilft.

     

    0

Popular tags last 7 days

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members'.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq's privacy portal ("consenthub"). For more, see Utiq's privacy statement.