We use cookies and similar technologies (including
) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.
By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.
Find more information in the Privacy Policy and Partner List.
Use of Utiq technology powered by your telecom operator
We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).
The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.
It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).
The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:
- on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
- on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.
By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.
You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.
Akzeptierte Lösung
ho.mueller
akzeptiert von
Geralt von Riva
vor 4 Monaten
@Gelöschter Nutzer
Einen Erwachsenen PIN kann man nicht mehr neu vergeben, nur wenn man schon einen hatte, kann man diesen neu vergeben. Wofür benötigst du denn den Erwachsenen PIN ? Um Inhalte ab 16/18 bei MagentaTV und MagentaTV + freizuschalten, wird der Benutzer PIN benötigt
2
1
Katja M.
Telekom hilft Team
Antwort
von
ho.mueller
vor 4 Monaten
Hallo @Gelöschter Nutzer,
hattest du schon mal eine Erwachsenen-Pin? Diese kann nämlich seit Ende Juli 2024 nicht mehr neu vergeben werden, siehe Beitrag
PIN /td-p/6875444#solutions" target="_blank">https://telekomhilft.telekom.de/t5/TV/Erwachsenen- PIN /td-p/6875444#solutions
Viele Grüße
Katja
3
Uneingeloggter Nutzer
Antwort
von
ho.mueller
Akzeptierte Lösung
Katja M.
Telekom hilft Team
akzeptiert von
Geralt von Riva
vor 4 Monaten
Hallo @Gelöschter Nutzer,
hattest du schon mal eine Erwachsenen-Pin? Diese kann nämlich seit Ende Juli 2024 nicht mehr neu vergeben werden, siehe Beitrag
PIN /td-p/6875444#solutions" target="_blank">https://telekomhilft.telekom.de/t5/TV/Erwachsenen- PIN /td-p/6875444#solutions
Viele Grüße
Katja
3
0
Akzeptierte Lösung
Geralt von Riva
akzeptiert von
Marcel2605
vor 4 Monaten
@Gelöschter Nutzer
PIN /m-p/6876441#M677851" target="_blank">https://telekomhilft.telekom.de/t5/TV/Erwachsenen- PIN /m-p/6876441#M677851
"Ab 29.07.2024 kann die Erwachsenen- PIN (und somit die Option Erotic-Lounge) nur noch von in der Vergangenheit mit ID-Pass altersverifizierten Kunden genutzt werden.
Es besteht keine Möglichkeit mehr für bisher nicht altersverifizierten Kunden, eine Erwachsenen- PIN zu erhalten.
Auch das Übertragen einer bestehenden Altersverifikation auf einen neuen/anderen Account/Telekom-Login ist nicht möglich.
Die Erwachsenen- PIN kann von allen, in der Vergangenheit mit ID-Pass altersverifizierten Kunden unter telekom.de/erwachsenen-pin geändert oder ersetzt werden."
1
0