Gelöst

Ständig Ladekreis MagentaTV App auf Samsung

vor 4 Jahren

Hallo,

ich habe alle möglichen Beiträge zu diesem Thema gelesen aber nichts half. 
Habt ihr noch Vorschläge?

 

Bei der Nutzung der MagentaTV App kommt während des Fernsehen ständig der Ladekreis und das Bild wird dunkel. 
Mit ständig meine ich, das es mind. einmal pro Minute passiert.


Wenn die Telekom nicht im Stande ist mit ihrer Software, das gebuchte Angebot bereit zustellen, muss ich es dann bezahlen? Ich frage für einen Freund Zwinkernd

Nein es nervt wirklich und ist seit dem ersten Tag.

 

Samsung TV von 2020, GQ65Q7

neuste Software, aktuell
Router Telekom, Smart 3, aktuelle Software

Tv angeschlossen per Netzwerkkabel

50 DSL Anschluss, keine weiteren Geräte aktiv

letzte Messung: 51.91 Mbit Down, 12.14 Up,  14 ms Ping


TV App bereits mehrfach neuinstalliert, TV auch schon zurückgesetzt.

Andere Streaming Apps sind ohne Probleme, auch mit 4K.

 

Ich freue mich auf Feedback.

1255

8

  • Akzeptierte Lösung

    akzeptiert von

    vor 3 Jahren

    Hallo,

    danke erstmal für die zahlreichen Tipps.

    Ich werde das Gefühl nicht los, dass viele von dir angesprochenen Funktionen in meinem Samsung fehlen. Anbei ein Foto.

     

    Nicht desto trotz, habe ich glaube ich die Lösung gefunden, da seit folgenden Änderungen das Problem nicht mehr auftaucht.

     

    Ich habe alle sinnlosen und vorinstallierten Apps die sich löschen ließen entfernt. Rund 12 Stück. Ich habe nur Telekom, Netflix und was ich sonst unbedingt brauch drauf gelassen.

    Nun hat der Samsung vermutlich viel mehr freien Speicher. Die Magenta App kann nun mehr cachen. Vermutlich lag da immer das Problem, das sie zu viel „nachladen“ musste. 
    Deine angesprochene Speicheroptimierung hätte das Problem so sicher auch gelöst, nur auf einem anderen Weg.

    Ende Gut, alles gut.

     

    LG Uwe

    image.jpg

    0

Das könnte Ihnen auch weiterhelfen

in  

213

0

2

in  

4601

2

9

in  

570

0

1

in  

657

0

4

Beliebte Tags letzte 7 Tage

Keine Tags gefunden!

Cookies and similar technologies

We use cookies and similar technologies (including ) on our website to save, read out and process information on your device. In doing so, we enhance your experience, analyze site traffic, and show you content and ads that interest you. User profiles are created across websites and devices for this purpose. Our partners use these technologies as well.


By selecting “Only Required”, you only accept cookies that make our website function properly. “Accept All” means that you allow access to information on your device and the use of all cookies for analytics and marketing purposes by Telekom Deutschland GmbH and our partners. Your data might then be transferred to countries outside the European Union where we cannot ensure the same level of data protection as in the EU (see Art. 49 (1) a GDPR). Under “Settings”, you can specify everything in detail and change your consent at any time.


Find more information in the Privacy Policy and Partner List.


Use of Utiq technology powered by your telecom operator


We, Telekom Deutschland GmbH, use the Utiq technology for digital marketing or analytics (as described on this consent notice) based on your browsing activity across our websites, listed here (only if you are using a supported internet connection provided by a participating telecom operator and consent on each website).

The Utiq technology is privacy centric to give you choice and control.

It uses an identifier created by your telecom operator based on your IP address and a telecom reference such as your telecom account (e.g., mobile number).

The identifier is assigned to the internet connection, so anyone connecting their device and consenting to the Utiq technology will receive the same identifier. Typically:

  • on a broadband connection (e.g., Wi-Fi), the marketing or analytics will be performed based on the browsing activities of consenting household members’.
  • on mobile data, the marketing will be more personalised, as it will be based on the browsing of the individual mobile user only.

By consenting, you confirm that you have permission from the telecom account holder to enable the Utiq technology on this internet connection.

You can withdraw this consent anytime via "Manage Utiq" at the bottom of this site or in Utiq’s privacy portal (“consenthub”). For more, see Utiq's privacy statement.